בחירת פאנלים סולאריים מתאימים לבית הנייד שלך

האם אתה שוקל לרתום את כוחה של השמש כדי לענות על צורכי האנרגיה שלך תוך כדי תנועה? בחירת פאנלים סולאריים מתאימים לבית הנייד שלך היא החלטה שיכולה לשפר מאוד את חווית הטיול שלך ולהפוך אותה ליותר קיימא. פאנלים סולאריים לבית הנייד שלך מציעים פתרון נוח וידידותי לסביבה לייצור חשמל בכל מקום שאתה הולך.

עם הפאנלים הנכונים, אתה יכול ליהנות מהחופש של חיים מחוץ לרשת, להפעיל את המכשירים שלך ולהטעין את המכשירים שלך באמצעות אנרגיה נקייה ומתחדשת. במדריך זה, נחקור את הגורמים המרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת פאנלים סולאריים לבית הנייד שלך, על מנת להבטיח שתבחר מושכל.

סוגי פאנלים סולאריים

ישנם שלושה סוגים של פאנלים פוטו-וולטאיים: חד-גבישי, רב-גבישי וסרט דק. מונו-גביש הוא היעיל ביותר, בעוד שפול-גביש הוא לרוב זול יותר. פוטו-וולטאים עם סרט דק הם גמישים ובמחיר סביר, אך גם מייצרים הכי פחות חשמל. אתה יכול גם לבחור בין פאנלים סולאריים קשיחים, ניידים וגמישים – או לערבב ולהתאים אותם כדי לענות על הדרישות שלך.

בית נייד

גדלים שונים של פאנל והספק

בית נייד ממוצע משתמש בכ-9 קילוואט-שעה (קוט"ש) חשמל לכל רגל מרובע ליום. רוב הבתים הניידים נעים בין 600 ל-1200 רגל רבוע. בגלל הבנייה שלהם, בעלי בתים ניידים צורכים עד 70% יותר חשמל מבעלי בתים שנבנו באתר – חלק גדול ממנו בחימום וקירור.

הגודל, תפוקת הכוח המדורגת ומספר הפאנלים שתזדקק להם תלויים בעיקר בגודל הבית הנייד ובצריכת החשמל. בדרך כלל, עדיפים לוחות PV עם הספק ויעילות גבוהים יותר מכיוון שאתה יכול לקבל יותר אנרגיה עם פחות לוחות. כדי למקסם את ייצור החשמל, חפש פאנלים סולאריים קשיחים של 400W.

אם אינך רוצה להרכיב את הפאנלים שלך באופן קבוע על הגג, רכוש פאנלים סולאריים ניידים של 400W. יש להם אותו כוח מדורג, אבל אתה יכול להזיז אותם ולהציב אותם על הקרקע.

חשוב גם להבין שההספק המדורג של פאנל סולארי מציין את כמות החשמל המרבית שהוא יכול לייצר בנסיבות אידיאליות. הספק מדורג נקבע במעבדה באמצעות תנאי בדיקה סטנדרטיים – בשל גורמים סביבתיים, תנאים אלו מתרחשים רק לעתים רחוקות בעולם האמיתי.

בהתאם למיקום ולגורמים אחרים, צפו להשיג בין 25% ל-90% מהספק ההספק המדורג של הפאנלים שלכם עבור כל שעת אור. להלן כמה מהגורמים הסביבתיים המשפיעים על ייצור אנרגיה סולארית:

  • כיסוי עננים
  • טֶמפֶּרָטוּרָה
  • צל (מעצים/מבנים אחרים/וכו')
  • לכלוך ופסולת

שמור את הפאנלים שלך נקיים ומחוץ לצל ככל האפשר, אבל אתה מוגבל במה שאתה יכול לעשות בנוגע לכיסוי העננים והטמפרטורה. זו הסיבה שלקחת בחשבון את שעות השיא הממוצעות במיקום שלך היא כה חיונית.

הבנת דירוגי יעילות

יעילות פאנל סולארי מתייחסת ליכולת של פאנל פוטו-וולטאי להמיר אור שמש לחשמל. דירוג היעילות הממוצע של פאנל PV הוא בין 15% ל-18%, והוא מגיע לרמה של כ-23%. ככל שדירוג היעילות של הפאנלים שלך גבוה יותר, כך הפאנלים שלך יפיקו יותר חשמל בכל דרגת אור שמש.

הערכת המרחב והגג שלך

גם המבנה והעיצוב של הגג שלכם צריכים לשחק תפקיד בהחלטת הרכישה שלכם. הגודל המרובע הזמין המקבל אור שמש ישיר חשוב, מכיוון שזה יכתיב כמה לוחות תוכל להרכיב על הגג שלך ואיזה גודל, יעילות ותפוקת כוח מדורגת הכי הגיוניים.

קרונים

ככלל, ככל שתקבל יותר שעות של אור שמש במיקום שלך, כך תצטרך פחות פאנלים סולאריים כדי לענות על צורכי צריכת החשמל שלך. רוב גגות הבתים הניידים יכולים לתמוך בקלות במשקל של התקנת פאנל סולארי קשיח. עם זאת, אם יש לך ספקות אם זה בריא מבחינה מבנית, יש להעריך את זה על ידי איש מקצוע לפני הרכישה.

אולי תרצה לקרוא כאן על גג מול שמש קהילתי.

רכיבים של מערכת פאנלים סולאריים לבתים ניידים

כדי להקים מערכת אנרגיה סולארית לבית נייד, אתה צריך יותר מסתם פאנלים סולאריים. להלן סיכום של המרכיבים החיוניים.

החשיבות של סוללה סולארית

פאנלים סולאריים לוכדים את אנרגיית השמש, אבל כדי לנצל חשמל שנוצר במהלך הלילה או כשהביקוש שלך עולה על ההיצע, אתה צריך סוללה סולארית. סוללה סולארית אוגרת חשמל כך שתוכל להשתמש בו בכל שעות היום או הלילה. בדרך כלל, אתה יכול לקנות סוללה סולארית עם קיבולת אחסון מספקת – או מספר סוללות – כדי לענות על צורכי צריכת החשמל שלך.

סוגי סוללות סולאריות לבתים ניידים

ישנם מספר סוגים של סוללות סולאריות, כולל עופרת-חומצה, ליתיום-יון, ליתיום-יון פוספט (LFP/LiFePO4) וניקל-קדמיום.

סוללות חומצה עופרת וליתיום-יון הן הנפוצות ביותר. חומצת עופרת קיימת הכי הרבה זמן והיא האפשרות הזולה ביותר. עם זאת, תוחלת החיים של סוללות חומצת עופרת קצרה עד פי 10 או פחות מסוללות ליתיום-יון. גם סוללות חומצת עופרת דורשות תחזוקה שוטפת ויש להן הגבלות על היכן ניתן לאחסן אותן.

בהתחשב בשיקולים אלה ואחרים, סוללות חומצת עופרת הן לעתים רחוקות הבחירה הטובה ביותר.

לסוללות ליתיום-יון וליתיום-ברזל פוספט יש צפיפות אנרגיה גבוהה אך קומפקטיות יותר מאשר חומצה עופרת או ניקל-קדמיום. הם גם הרבה יותר יעילים ועמידים יותר מחומצת עופרת, ומעניקים לך תמורה הרבה יותר טובה לכספך בטווח הארוך. סוללות סולאריות מסוג L-ion יכולות בדרך כלל להיטען ולהתרוקן אלפי פעמים מבלי לאבד את היעילות. סוללות חומצת עופרת מחזיקות בדרך כלל רק כמה מאות מחזורים.

גודל בקר טעינה סולארי

בקר טעינה מונע מהסוללה או הסוללות שלך להיות מועטות או טעונות יתר. אתה יכול להגדיר אותם כדי לכבות את המערכת שלך אם הקיבולת יורדת מתחת לרמה מסוימת כדי להאריך את חיי הסוללה שלך. בקר טעינה סולארי יעיל חוסם גם זרמים הפוכים כדי להגן על הפאנלים שלך. ודא שיש לך בקר טעינה שיכול להתמודד עם הספק הכולל.

קרא עוד על בקר טעינה סולארי כאן. 

מהפך וחיווט

מהפך ממיר את החשמל DC המיוצר על ידי הפאנלים הפוטו-וולטאיים לחשמל AC המשמש את רוב מכשירי החשמל הביתיים והאלקטרוניקה .

בהתאם לאיזון המערכת (הכל מלבד הפאנלים) שתבחר, החיווט יכול להיות מסובך – או שהוא יכול להיות "הכנס והפעל". ככל שיש לחבר יותר רכיבים עצמאיים יחד, כך ההתקנה מורכבת (ויקרה) יותר. ואתה מסתכן בבעיות תאימות אם אתה קונה את הרכיבים מיצרנים שונים.

נגררים לבתים ניידים

שאלות נפוצות

כמה פאנלים סולאריים נדרשים להפעלת בית נייד?

כמה פאנלים סולאריים אתה צריך תלוי בצריכת החשמל הכוללת שלך, תפוקת הכוח המדורג של הפאנלים שלך (ואט) וכמות השטח הפנוי שמקבל אור שמש ישיר. המיקום שלך גם ממלא תפקיד עצום – ככל שתקבל יותר שעות של אור שמש שיא, כך תצטרך פחות פאנלים סולאריים.

עבור מבנים עם שטח מוגבל, שילוב מסוים של פאנלים סולאריים קשיחים, גמישים וניידים עשוי להיות ההימור הטוב ביותר. עם זאת, חידושי ייצור ועיצוב פוטו-וולטאיים יצרו פאנלים קטנים ויעילים יותר, כלומר סביר להניח שתוכל להפעיל את כל הבית הנייד שלך עם מערך על הגג.

האם פאנלים סולאריים כבדים מדי עבור בתים ניידים?

רוב הפאנלים הסולאריים אינם כבדים מדי עבור בתים ניידים, אבל זה תלוי במספר גורמים, כמו שיפוע הגג, שלמות מבנית ומשקל הפאנלים. פאנלים ניידים הם חלופה מצוינת לפאנלים סולאריים קשיחים אם ברצונך להקים חלק מהמערך או את כל המערך שלך על הקרקע.

האם פאנלים סולאריים לבתים ניידים הם השקעה טובה?

פאנלים סולאריים הם השקעה מצוינת לבעלי בתים ניידים. בתים ניידים צורכים יותר אנרגיה מאשר בתים שאינם מיוצרים. עם פאנלים סולאריים, תוכל להפחית או לבטל את חשבונות החשמל היקרים. תקופת ההחזר הסולרית הממוצעת למערכות מגורים היא 6-10 שנים. אבל מכיוון שבתים ניידים משתמשים בהרבה יותר חשמל מאשר בתים מסורתיים, אתה עשוי להחזיר את ההשקעה שלך הרבה יותר מוקדם.

סיכום

בעלי בתים ניידים יכולים לחסוך כסף ולהשיג עצמאות אנרגטית עם מערכות פאנלים סולאריים מחוץ לרשת. מערכות הקומפקטיות והחזקות יחסכו לך כסף על חשבונות החשמל שלך – או יחסלו אותם לחלוטין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן