האם ניתן לאגור אנרגיה סולארית?

ככל שהעולם ממשיך לעבור לעבר מקורות אנרגיה מתחדשים, האנרגיה הסולארית הופיעה כאחת האפשרויות המבטיחות ביותר. עם זאת, אחד האתגרים הגדולים ביותר של אנרגיה סולארית הוא אופייה לסירוגין. השמש לא תמיד זורחת, וכאשר היא זורחת, יש להשתמש באנרגיה המופקת מיד או שהיא אובדת. זה הוביל אנשים רבים לשאול את השאלה: האם ניתן לאגור אנרגיה סולארית? החדשות הטובות הן שהתשובה היא כן. 

בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בטכנולוגיית אגירת אנרגיה סולארית, המאפשרת לנו לאחסן עודפי אנרגיה סולארית לשימוש כאשר השמש אינה זורחת. החל מסוללות ועד למערכות אחסון תרמיות, קיימות כעת אפשרויות רבות לאחסון אנרגיה סולארית. במאמר זה, נחקור כמה מהפתרונות המבטיחים ביותר לאגירת אנרגיה סולארית ואת הפוטנציאל שלהם לחולל מהפכה בדרך שבה אנו מפעילים את הבתים והעסקים שלנו.

פאנלים סולאריים מסחריים
  • זה לא מיוצר כל הזמן

אחד החסרונות המשמעותיים ביותר של אנרגיה סולארית הוא שאי אפשר לייצר אותו כל הזמן. מכיוון ששעות שיא הספק, ולפיכך היקרים ביותר, נוטות להיות כאשר עוצמת השמש מתחילה לדעוך, יהיה זה הגיוני להיות מסוגל לאגור אנרגיה סולארית לזמן בו היא נחוצה ביותר.

  • הורדת חשבונות חשמל

אנרגיה סולארית יכולה לקזז את חשבונות האנרגיה בשעות השיא. כל ספק אנרגיה מגדיל את עלויות האנרגיה שלו, בדרך כלל בשעות הערב בין 4-9. כמובן, זה כאשר אתה מבשל ארוחה, זורק מטען של כביסה, והילדים צופים בטלוויזיה – הזמן המושלם לרתום אנרגיה סולארית מאוחסנת במקום להשתמש בכוח רשת יקר.

  • הפחתת טביעת רגל פחמן

שימוש באחסון סולארי יכול לעזור להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלך. שימוש בתחנת כוח ניידת כאחסון, למשל, יכול לשמש בכל חדר בבית או לקחת אותו לטיולי קמפינג כדי להפעיל את המכשירים החיוניים (והאמת, הלא חיוניים) שלך.

  • חוסן כוח

הפסקות חשמל יכולות להתרחש כמעט בכל מקום, וסוללות סולאריות יכולות לעזור לגשר על הפער כאשר הרשת יורדת. אגירת אנרגיה סולארית יכולה להגן עלינו מההשפעות השליליות של הפסקות חשמל בכך שהיא מאפשרת לנו לבזר את הכוח שלנו.

האם פאנלים סולאריים אוגרים אנרגיה?

פאנלים סולאריים אינם אוגרים אנרגיה. הם פשוט אוספים את קרני השמש, שלאחר מכן הופכות לחשמל באמצעות מהפך. ללא כל אחסון סולארי, הכוח העודף פשוט חוזר לרשת, מה שאומר שבמקרה של הפסקת חשמל במהלך הלילה, מערכת סולארית פוטו-וולטאית עוזרת מעט.

אולי תרצה לקרוא כאן על סולרית פוטו וולטאית לעומת תרמית סולא.

כיצד מאוחסנת אנרגיית השמש?

סוללות סולאריות

ישנן מספר דרכים לאגירת אנרגיה סולארית, בהתאם לכמות ולתעשייה. סוללות סולאריות הן הדרך הנפוצה ביותר לשמור על השמש בבית. הם סבירים, עמידים ודרך מצוינת לביזור כוח.

אחסון תרמי

אנרגיה תרמית דורשת מדיומים שונים, כגון מלח מותך או מים, כדי לספוג את החום. לאחר מכן הוא מאוחסן במיכל מבודד עד לצורך האנרגיה.

אחסון אנרגיה מכנית

אגירת אנרגיה סולארית מכנית משתמשת באנרגיה פוטנציאלית לייצור חשמל ברמה מסחרית. ניתן לעשות זאת בשלוש דרכים עיקריות: גלגל תנופה, הידרו שאוב ואוויר דחוס. לדוגמה, עם אחסון הידרו שאוב, המים נשאבים תחילה במעלה הגבעה ומאוחסנים במאגר. כדי לייצר חשמל, המים משתחררים כלפי מטה דרך טורבינה.

מדידת רשת סולארית

איך עובדות סוללות סולאריות?

במילים פשוטות, סוללות סולאריות פועלות באמצעות סדרה של תגובות כימיות האוגרות אנרגיית שמש הנלכדת באמצעות פאנלים סולאריים ואז משחררות אנרגיה כחשמל.

הפאנלים הסולאריים ממירים את אור השמש לחשמל DC, שעובר לאחר מכן דרך בקר טעינה ומאוחסן בסוללה. בקר הטעינה מווסת את זרימת החשמל מהפאנלים הסולאריים לסוללה, ומבטיח שהסוללה לא תיטען יתר על המידה או תתמלא.

סוגי סוללות סולאריות

הסוללות המשמשות במערכות אנרגיה סולארית עשויות בדרך כלל מליתיום-יון, עופרת-חומצה או כימיה של זרימה.

LiFePO4

סוללות ליתיום-יון, הידועות בשם LFP, הן הבחירה הפופולרית ביותר בשל צפיפות האנרגיה הגבוהה שלהן, אורך החיים הארוך ודרישות התחזוקה הנמוכות שלהן. אחד היתרונות הגדולים ביותר של סוללות LFP הוא צפיפות האנרגיה הגבוהה שלהן. הם יכולים לאחסן יותר אנרגיה ליחידת נפח או משקל מאשר סוגים אחרים של סוללות. משמעות הדבר היא שסוללות LFP יכולות לספק יותר כוח לפרקי זמן ארוכים יותר, מה שהופך אותן לאידיאליות לשימוש בכלי רכב חשמליים ויישומים אחרים בעלי הספק גבוה.

יתרון מרכזי נוסף של סוללות LFP הוא חיי המחזור הארוכים שלהן. הם יכולים לעמוד באלפי מחזורי טעינה ופריקה מבלי לאבד את הקיבולת שלהם, מה שאומר שהם יכולים להחזיק מעמד שנים רבות. זה הופך אותם לאופציה חסכונית עבור יישומים הדורשים מקור כוח לאורך זמן.

עופרת-חומצה

סוללות עופרת הן סוללות זולות יותר אך בעלות אורך חיים קצר יותר ודורשות תחזוקה רבה יותר. אחד היתרונות המרכזיים של סוללות עופרת הוא העלות הנמוכה שלהן. הם זולים יחסית לייצור וזמינים באופן נרחב. יש להם גם תוחלת חיים סבירה, עם סוללות רבות שמחזיקות מספר שנים לפני שיש צורך להחליף אותן. סוללות עופרת, לעומת זאת, נוטות להיות כבדות ומגושמות, מה שעלול להקשות על הובלה והתקנה. הם גם דורשים תחזוקה שוטפת כדי להבטיח שהם מתפקדים בצורה תקינה ואינם ידידותיים במיוחד לסביבה, מכיוון שהם מכילים עופרת רעילה וחומצה גופרתית, שעלולים להזיק לסביבה אם לא יסלקו אותם כראוי.

כימיה של זרימה

סוללות כימיה זרימה עדיין בשלב הניסוי ועדיין אינן בשימוש נרחב. הם מנצלים את העקרונות של כימיה של זרימה, שבה תגובות מתרחשות בזרימה מתמשכת, כדי ליצור סוללה יעילה ואמינה יותר. הם מציעים אלטרנטיבה יעילה, אמינה וחסכונית יותר לסוללות מסורתיות, ויש להם פוטנציאל לחולל מהפכה בדרך שבה אנו חושבים על אחסון אנרגיה.

כוח גיבוי סולארי לבית

קיום פאנלים סולאריים המייצרים חשמל עבור הבית שלך הוא נקודת מכירה אמיתית. אתה לא רק חוסך כסף אלא גם מפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלך. אבל, ללא סוללות סולאריות לאיסוף האנרגיה, אתה עדיין מסתמך על הרשת בלילה או בימים מעוננים. סוללות סולאריות ניידות יכולות לשמש כגיבוי לפאנל סולארי לאגירת אנרגיה לבית שלך. הם גם נהדרים לנסיעה, קמפינג, רכבי פנאי, או אפילו טעינת רכב חשמלי.

קרא גם על המקרר הנייד כאן.

רשת סולארית

שאלות נפוצות

כמה זמן מחזיקה סוללה סולארית טעונה במלואה?

זה יהיה תלוי במספר גורמים: מה אתה מפעיל, גודל הסוללה וגיל הסוללה. אם אתה מפעיל מקרר בגודל מלא באמצעות סוללה של 1kWh, זה ירוקן אותו די מהר. עם זאת, אם אתה רק מפעיל אורות או מטעין סמארטפונים, סוללה של 1kWh עשויה להחזיק יום או יותר.

כמה זמן סוללות יכולות לאגור אנרגיה סולארית?

זה תלוי בסוג הסוללה, כמה טוב היא מתוחזקת ובתדירות השימוש בה. סוללות LFP מסוגלות לאגור אנרגיה למשך 10 שנים לפחות.

כמה אחסון סוללה סולארית אני צריך

זה תלוי בסיטואציה. אם אתה משתמש באנרגיה סולארית כדי להפעיל את הבית שלך ללא הרבה או כל סיוע מהרשת, ייתכן שתזדקק למספר סוללות סולאריות. עם זאת, אם אחסון הסוללה הסולארית שלך מיועד רק לגיבוי ביתי לטווח קצר, קמפינג או בילוי, סוללה אחת כנראה תספיק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן