מדריך מלא למערכת סולארית עסקית

פאנלים סולאריים מסחריים יכולים לעשות הבדל אמיתי לעסק שלך. בין אם אתה מחפש אלטרנטיבה יעילה יותר באנרגיה כדי להפחית את חשבונות האנרגיה שלך או רוצה להיות עסק בר קיימא יותר כדי למשוך לקוחות הרחק מהמתחרים הלא ירוקים שלך, אנרגיה סולארית יכולה להיות אופציה. אבל לפני שתחליטו על אנרגיה סולארית, תצטרכו לוודא שזו האופציה המתאימה לאנרגיה מתחדשת.

אחרי הכל, איך אתה יודע אם זו הולכת להיות ההשקעה הטובה ביותר לטווח ארוך עבור העסק שלך? במדריך זה, נחקור את היתרונות והחסרונות של אנרגיה סולארית, כמה פאנלים סולאריים יזדקק העסק שלך וכמה מהתוכניות הטובות ביותר הזמינות שיכולות לעזור לך להשקיע.

כיצד פועלים פאנלים סולאריים?

פאנלים סולאריים – הידועים לפעמים כפאנלים PV או פוטו-וולטאיים – מורכבים מתאים בודדים רבים העשויים משכבות של חומר מוליכים למחצה – לרוב סיליקון. כאשר אור זורח על הפנלים, נוצרת זרימת חשמל שיכולה לעזור לייצור חשמל בעסק שלך. בואו לגלות איך עובד פאנל סולארי:

פנלים סולאריים

כל הפאנלים הסולאריים ייצרו חשמל בזרם ישר (DC). מכיוון שמשקי בית ועסקים משתמשים בזרם חילופין (AC), מהפך יותקן יחד עם המערכת כדי להמיר בקלות חשמל DC ל-AC ולייצר חשמל עבור העסק שלך. בדרך כלל, כל פאנל סולארי מייצר בסביבות 200 – 350W של אנרגיה באור שמש חזק.

מה ההבדל בין PV לאנרגיה תרמית?

בעוד שהמושג PV ואנרגיה תרמית זהה, שניהם מספקים אנרגיה למטרות שונות. פאנלים PV סולאריים משתמשים באור השמש לייצור חשמל בעוד שמערכות תרמיות משמשות ישירות לחימום מים או אוויר. ניתן להתקין ולהתאים את שני הפאנלים בצד הבניין שלך.

האם אנרגיה סולארית אמינה מספיק עבור העסק שלי?

אנרגיה סולארית יכולה להיות אחד המקורות האמינים ביותר של אנרגיה טבעית שבה אתה יכול להשתמש כדי להפעיל את העסק שלך. למרות שזה יהיה תלוי במיקומו ובכמות אור השמש שהבניין שלך מקבל בדרך כלל – זה עדיין מקור אנרגיה נהדר וירוק יותר. כפי שהייתם מצפים, אנרגיה סולארית היא היעילה ביותר בעונת הקיץ כאשר הימים ארוכים יותר ונוטה להיות הרבה יותר שמש זמינה לייצור חשמל.

עם זאת, זה לא אומר שלא תקצור את היתרונות של אנרגיה סולארית בחודשי החורף. במקום זאת, זה רק אומר שההסתמכות שלך על אנרגיה סולארית צריכה להיות מופחתת ככל שאנו חווים ימים חשוכים יותר ותנאי מזג אוויר גרועים יותר.

מהם הסוגים השונים של פאנלים סולאריים?

ישנם מספר סוגים שונים של פאנלים סולאריים – כאשר חלקם יעילים יותר מאחרים – שתוכלו להתקין על הגג שלכם.

גם על התקנת מערכת סולארית תוכלו לקרוא כאן

הלוחות המותקנים הנפוצים ביותר הם לוחות חד-גבישיים או רב-גבישיים.

חד גבישי

מונוקריסטלי הוא הצורה הטהורה ביותר של פאנל סולארי. בדרך כלל ניתן לזהות אותם מהצבע הכהה האחיד והקצוות המעוגלים שלהם. לוחות מונו-גבישים מיוצרים מגוש אחד גדול של סיליקון אשר נחתך לאחר מכן לפורמטים של רקיק.

יתרונות של לוחות חד-גבישיים
  • הטוהר הגבוה של הסיליקונים פירושו שלפאנלים הללו יש את אחד מדרוג היעילות הגבוהים ביותר של 15 – 20%
  • הם דורשים את הכמות הקטנה ביותר של מקום להתקנה
  • הם פחות מושפעים ממזג האוויר בהשוואה לאפשרויות אחרות בשוק
חסרונות של לוחות חד-גבישיים
  • הביצועים יורדים ככל שהטמפרטורות עולות
  • הסוג היקר ביותר של פאנל סולארי בשל היעילות הגבוהה שלהם ואיכות הסיליקון שבו נעשה שימוש

רב גבישי

לוחות פוליגריסטליים מיוצרים על ידי המסת סיליקון גולמי – שהוא תהליך מהיר וזול יותר בהשוואה לפנלים חד גבישיים – ובדרך כלל ניתן להבחין בהם על ידי המראה המנומר הכחול שלהם.

מתקין
היתרונות של לוחות פוליבריסטליים
  • לוחות פוליבריסטליים הם בעלי דירוג יעילות של 13 – 17%
  • הם אלטרנטיבה זולה יותר בגלל שברי הסיליקון המומסים היוצרים פרוסות
  • בשל העמידות שלהם לטמפרטורות גבוהות, לוחות פוליבריסטליים יפיקו יותר חשמל במהלך השנה
חסרונות של לוחות פוליקריסטליים
  • יש להם דירוג יעילות נמוך יותר בהשוואה לפנלים חד-גבישיים
  • למרות שהם עמידים יותר לטמפרטורה, הם עדיין יכולים להיות רגישים לטמפרטורות גבוהות יותר במידה רבה יותר. זה אומר שיש להם סיכוי גבוה יותר לתוחלת חיים קצרה יותר

כמה פאנלים סולאריים יצטרך העסק שלי?

כל פרויקט סולארי הוא שונה. עם זאת, ישנם מספר גורמים הקובעים הספציפיים לעסק שלך שישפיעו על כמה פאנלים סולאריים תצטרך:

צריכת חשמל – כמה אנרגיה העסק שלך צורך הוא גורם מכריע בכמות החשמל שאתה משתמש. בדרך כלל, רוב ספקי הפאנלים הסולאריים יבדקו את צריכת האנרגיה הקיימת שלך באמצעות החשבונות שלך, נתוני חצי שעה או כל נתוני צריכה אחרים. זה בדרך כלל נוטה להיות בסך הקילווואט-שעות (קוט"ש).

גודל הגג שלך – זהו גורם מפתח שכן הוא קובע את מספר הפאנלים שניתן להתקין על הגג שלך. חשוב גם לקחת בחשבון את יציבות הגג שלך: האם הוא יכול לעמוד במשקל של הפאנלים וכיצד הם יהיו בזווית.

שעות השמש באזור שלך – כמות האנרגיה שפאנלים סולאריים יכולים להפיק תלויה בשעות השמש שאתה מקבל באזור שלך. בשל כמות השעות המשתנה של אור שמש, הדבר ישפיע על מספר הפאנלים הסולאריים שתזדקק להם.

מורכבויות האתר – אם קשה להגיע לאתר שלך, סביר להניח שהוא ידרוש יותר שעות עבודה.

חשוב לזכור שמערכות הפאנלים הסולאריות הטובות ביותר אינן הגדולות ביותר, אלא אלו שהן היעילות ביותר.

מהם היתרונות של חשמל סולארי עבור העסק שלי?

מערכת סולארית אנרגיה מסחרית מציעה מגוון רחב של יתרונות לעסקים – גדולים וקטנים כאחד. כאשר עלויות האנרגיה מתחילות לעלות, ניצול טוב של שטח הגג שלך יכול להיות החלטה הגיונית. כמה מהיתרונות שיכולים להיות לפאנלים סולאריים בעסק שלך כוללים:

הכנסה סולארית – באופן אידיאלי, תרצה להשתמש בכל האנרגיה הסולארית שאתה מייצר באתר. עם זאת, כל עודפי חשמל נוספים יכולים להימכר בחזרה לרשת.

טביעת רגל פחמנית נמוכה יותר – יצירת אנרגיה סולארית משלך תפחית משמעותית את טביעת הרגל הפחמנית של החברה שלך.

אחריות חברתית תאגידית טובה יותר (CSR) [1] – בנוסף להיות טוב יותר עבור הסביבה בזכות עצמו, פאנלים סולאריים יכולים לשמש הדגמה למחויבות של העסק שלך למטרות סביבתיות. מכיוון שלקוחות עושים יותר ויותר בחירות ירוקות יותר כאשר הם קונים, פאנלים סולאריים נהדרים להגברת האחריות החברתית שלך.

חיסכון בעלויות – פאנלים סולאריים מייצרים חשמל חינם וירוק במהלך היום שניתן להשתמש בו באתר. זה מוריד את הדרישות של העסק שלך לאנרגיה מהרשת ועלול לחסוך לך אלפי פאונד בחשבון האנרגיה שלך בטווח הארוך.

הפחת את התלות – הפחת את התלות של האזור שלך באנרגיה מיובאת ומשאבים סופיים.

משפר את אבטחת האנרגיה שלך – להיות פחות תלוי ברשת הלאומית, פירושו שהעסק שלך פחות פגיע להפסקות חשמל והפסקות אחרות. אחסון חשמל באתר אומר שאתה נותן לעסק שלך אספקה לחזור עליה, אם יהיה צורך בכך.

פנל סולארי

מהם החסרונות של אנרגיה סולארית עבור העסק שלי?

בעוד שאנרגיה סולארית יכולה להיות דבר נהדר, בדיוק כמו רוב אפשרויות האנרגיה, יש לה גם חסרונות.

עלות ראשונית גבוהה מראש – למרות שפאנלים סולאריים יכולים לחסוך לך כסף בטווח הארוך, יש להם עלות ראשונית גבוהה בהתחלה. עם זאת, זה כולל תשלום עבור הפאנלים הסולאריים, המהפך, החיווט, הסוללות וההתקנה.

משתמש בהרבה מקום – ככל שתרצה לייצר יותר חשמל, כך תזדקק ליותר לוחות. ועם יותר פאנלים סולאריים מגיע הצורך ליותר מקום על הגג שלך.

אחסון סולארי יכול להיות יקר – אם אתה מפעיל פעולה של 24 שעות ביממה, רוב הסיכויים שתזדקק לאספקת אנרגיה שפועלת מסביב לשעון. יש להשתמש באנרגיה סולארית באופן מיידי, או לחילופין ניתן לאחסן אותה בסוללות גדולות – אשר עשויות להיות יקרות מאוד לתחזוקה.

תלוי במזג אוויר בהיר יותר – למרות שניתן לאסוף אנרגיה סולארית בימים גשומים ומעוננים, יעילות הכוח שתקבל תרד. פאנלים סולאריים תלויים באור השמש כדי לאסוף ולאגור אנרגיה סולארית ביעילות, כך שבימים שבהם מזג האוויר לא כל כך בהיר, תראה הבדל ניכר.

כמה עולים פאנלים סולאריים?

כמו בכל הפאנלים הסולאריים, קשה לעשות הכללה לגבי העלות מכיוון שיש מגוון גורמים שמשתלבים בתמחור. עם זאת, בדרך כלל, פאנלים סולאריים מסחריים יכולים לעלות כל דבר 30,000 ₪ עבור עסק קטן עד בינוני. בהתאם למיקום העסק שלך בארץ ולגודל המערכת שתצטרך, עסק קטן עד בינוני ישתמש בין 30,000 – 50,000 קוט"ש של חשמל בשנה.

מדוע אנרגיה סולארית היא השקעה חכמה עבור העסק שלך

השקעה במקור אנרגיה מתחדש לעסק שלך יכולה להיות מהלך חכם ומרגש – אבל זה ידרוש הרבה מחשבה ותכנון. למרות שזה לא תהליך פשוט, ההטבות שתקבלו בטווח הארוך – כמו גם ההשפעה החיובית שתהיה לכך על המפעל – יכולה להיות משמעותית יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן