מדידת רשת סולארית

מדידת נטו היא כלי חיוב חשמלי המשתמש ברשת החשמל כדי "לאחסן" עודפי אנרגיה המיוצרים על ידי מערכת הפאנלים הסולאריים שלך. תחת מדידת נטו, האנרגיה המופקת על ידי הפאנלים הסולאריים שלך שאינך משתמש בה, נזקפת לזכותך. ביום מעונן או גשום כשהפאנלים שלכם לא מייצרים מספיק אנרגיה, רשת החשמל תזין את האנרגיה הביתית שלכם, ותספר את האנרגיה הזו כנגד הזיכויים שזמנתם לאורך זמן. כלקוח סולארי, תחויב רק עבור צריכת האנרגיה ה"נטו" שלכם. המכונה גם מדידת אנרגיה נטו או NEM, מדידת נטו סולארית היא המדיניות הבסיסית של תעשיית השמש.

כיצד פועל מדידת רשת סולארית?

נניח שהתקנת מערכת פאנלים סולאריים ואתה גר באזור עם תוכנית מדידת רשת סולארית. כאשר המערכת הפוטו-וולטאית שלך מייצרת יותר חשמל ממה שאתה משתמש בכל נקודה במהלך היום, החשמל נשלח בחזרה לרשת, ומפעיל את מונה החשמל שלך לאחור. כאשר צריכת האנרגיה שלך גבוהה מייצור הפאנלים הסולאריים שלך, בלילה או בימים מעוננים, אתה תמשוך חשמל בחזרה מהרשת, ותעביר את המונה שלך קדימה. בסוף החודש או השנה, תחויב בסכום נטו של מה שאתה שולח לרשת ומה שאתה שולף מהרשת: ומכאן "מדידה נטו".

מדידת רשת סולארית

עם מערכת אנרגיה סולארית בגודל נכון, אתה יכול לייצר מספיק חשמל כדי להתאים את השימוש בחשמל של הבית שלך במשך כל השנה. עם זאת, כמות החשמל שהפאנלים הסולאריים שלכם מייצרים תשתנה במהלך השנה: יותר בחודשי הקיץ השמשיים יותר, ופחות כאשר השמש נמוכה יותר בשמיים ושוקעת מוקדם יותר בחורף. מדידת רשת סולארית עוזרת לך לקחת בחשבון את ההבדלים העונתיים הללו בייצור הסולארי על ידי זיכוי עבור עודפי החשמל שהפאנלים שלך מייצרים כדי שתוכל להשתמש בו במועד מאוחר יותר.

מדוע קיים מדידת נטו?

מדיניות מדידת נטו תוכננה לשתי מטרות עיקריות: ראשית, לעודד אימוץ רב יותר של אנרגיה מתחדשת בכל הארץ; ושנית, מכיוון ששירותי שירות – ורשת החשמל כולה – יכולים להפיק תועלת מהזרימה של אנרגיה סולארית בעלות נמוכה עד ללא עלות לרשת. אנרגיה סולארית יכולה לסייע באיזון העלות של רכישת חשמל ממשאבים אחרים, במיוחד בחודשי הקיץ, כאשר החשמל הוא לרוב היקר ביותר בימים החמים והשמשים ביותר של השנה.

איך עובדים חשבונות החשמל עם מדידת נטו?

ככלל, רוב הבתים יפיקו עודפי חשמל בחודשי הקיץ וישתמשו יותר בחשמל מהרשת בחורף. מכיוון שהווריאציות הללו בייצור צפויות למדי, השירות שלך לא ישלח לך צ'ק חודשי כאשר אתה מייצר יותר ממה שאתה צריך. במקום זאת, תצברו זיכויים נוספים במהלך חודשי הקיץ, כך שתוכלו למשוך מהם בלילה ובחודשי החורף כשתזדקקו להם. עם התכנון הנכון, המערכת שלך יכולה לייצר מספיק חשמל כדי להתאים את צריכת החשמל הכוללת שלך למשך שנה, גם אם אתה מייצר הרבה יותר ממה שאתה צריך בחודשים מסוימים והרבה פחות באחרים.

כאשר מערכת האנרגיה הסולארית שלך מייצרת יותר חשמל ממה שאתה משתמש במהלך חודש, תקבל זיכוי המבוסס על המספר נטו של קילוואט-שעה [1] שהחזרת לרשת. אם אתה מייצר פחות חשמל ממה שאתה משתמש בחודש נתון, עליך לקנות חשמל מחברת החשמל שלך כדי להשלים את ההפרש. במקרים אלה, הייתם משלמים עבור החשמל שבו אתם משתמשים, בניכוי כל עודף חשמל שהפאנלים הסולאריים שלכם יצרו. המדריך שלנו בנושא איך לחסוך בחשמל יראה לכם את הטיפים והטריקים לחיסכון באנרגיה.

סוגים אחרים של מדידת רשת

בעוד שמדידת רשת סולארית מסורתית היא הדרך הפופולרית ביותר לקבל זיכויים בחזרה מאנרגיה סולארית שנוצרה, ישנן דרכים אחרות בהתאם למקום מגוריכם ולמה שיש למדינה ולספק השירות שלכם.

קנה הכל/מכור הכל

בניגוד לדגמים אחרים של מדידה, הדגם 'קנה הכל/מכור את הכל' פועל בכך שהוא מאפשר למשתמשים למכור 100% מהאנרגיה שנוצרת מהפאנלים שלהם לחברת החשמל. בתמורה, הם מקבלים 100% מהאנרגיה של ביתם מהשירות שלהם בתעריף הקמעונאי. נדרשים שני מונים נפרדים לסוג זה של מדידת נטו והמשתמש ישלם את ההפרש בין הכמות שנוצרה לכמות הנצרכת. עם קנה הכל/מכור את כל מדידת הרשת, אינך צורך ישירות אף אחת מהאנרגיה שנוצרת על ידי הפאנלים הסולאריים שלך.

חיוב נטו

בעבר, חיוב נטו היה נפוץ ביותר במתקנים סולאריים מסחריים גדולים, אך הוא הופך יותר ויותר פופולרי עבור התקנות ביתיות ככל שהמספר הכולל של מערכות אנרגיה סולארית מבוזרות גדל. חיוב נטו דומה למדידת נטו בכך שהוא מאפשר לך למעשה להשתמש ברשת כאחסון לעודף החשמל שנוצר על ידי המערכת הסולארית שלך.

תחת מדידת נטו, הזיכויים שלך הם בדרך כלל החלפה של אחד לאחד: קילוואט-שעה המיוצר על ידי הפאנלים הסולאריים שלך שווה את אותה כמות כמו קילוואט-שעה המיוצר על ידי הרשת. עם זאת, עם חיוב נטו, שיעור הפיצויים שלך בדרך כלל נמוך ממה שאתה משלם עבור חשמל. במקום "לנקות" את הזיכויים שנצברו מעודף האנרגיה שנוצרו מהפאנלים הסולאריים שלך, אתה "תמכור" את האנרגיה הזו בחזרה לחברת החשמל שלך, בדרך כלל בתעריף סיטונאי במקום בתעריף הקמעונאי.

השתמש במדידת נטו כדי לחסוך על ידי שימוש בשמש

מדידת נטו היא המדיניות הסולארית הטובה ביותר מכיוון שהיא מאפשרת לך לאחסן כל יחידת אנרגיה שאתה מייצר באמצעות סולארית לשימוש במועד מאוחר יותר מהרשת. למעשה, בזכות מדידת נטו, אתה יכול לחסוך עשרות אלפי דולרים לאורך חייה של מערכת הפאנלים הסולאריים שלהם על ידי קיזוז הצורך שלך בחשמל מהרשת.

רשת סולארית

מדידת נטו היא אמנם לא הדרך היחידה שבה שירותי שירות מפצים בעלי בתים על שימוש בשמש, אבל זו ללא ספק המדיניות הסולארית הנפוצה והיעילה ביותר כרגע.

מהו מדידת רשת וירטואלית?

במדינות רבות יש מדיניות מדידת רשת וירטואלית, או VNEM, המאפשרת לך להפיק תועלת מדידת רשת גם אם אין לך מותקן סולארי באתר בביתך. ברוב המקרים, אתה משתתף במדידת רשת וירטואלית על ידי מנוי לחווה סולארית קהילתית מקומית. במסגרת מדידת נטו וירטואלית, החשמל שייצר החווה הסולארית יוזן לרשת ונקודות המדידה נטו יתחלקו בין כל המנויים. האנרגיה המופקת מהחלק שלך בחווה נמכרת לך בהנחה, מה שמפחית את עלויות החשמל השנתיות שלך ב-5-15%.

אולי תרצה לקרוא את המדריך הזה על אנרגיה ירוקה כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן