כמה עולה פאנל סולארי

העלות של פאנלים סולאריים ירדה באופן דרמטי בעשור האחרון, ומערכות סולאריות מציעות כיום יותר ערך לבעלי בתים מאשר אי פעם. זיכוי המס הסולארי של 30% שהוארך לאחרונה הופך את העסקה למתוקה הרבה יותר.

עם זאת, פאנלים סולאריים הם רק מרכיב אחד של מערכת סולארית שלמה, כך שיש לקחת בחשבון גם עלויות התקנה סולאריות אחרות. במאמר זה, נסקור מדוע מחירי המודולים הסולאריים ירדו בצורה כה דרמטית, את מונחי המפתח להערכת העלות של מערכות סולאריות, ואת הגורמים הרבים שישפיעו בסופו של דבר על המחיר שתשלם עבור המערכת הסולארית שלך.

עלות הפנל הסולארי לאורך זמן

העלות של פאנלים סולאריים ירדה משמעותית בעשור האחרון ככל שהתעשייה התבגרה והגיעה להיקף הייצור העולמי הגדול ביותר. מאז 2010, מחירי הפאנלים הסולאריים ירדו בכ-90%, בעוד שהפריסה הסולארית העולמית גדלה ביותר מ-400%, וקצב הצמיחה המדהים הזה בכל שרשרת האספקה הסולארית העולמית הפחית את המחירים באופן דרמטי.

בדיוק כמו מחשבים, טלוויזיות עם מסך גדול וטלפונים סלולריים, יתרונות הגודל שמהם נהנים כעת פאנלים סולאריים יצרו עקומת עלויות דרמטית ששינתה מהותית את תעשיית האנרגיה.

התקנת מערכת אנרגיה סולארית

מתקנים סולאריים בקנה מידה שימושי זולים כעת מכל צורות ייצור החשמל האחרות במקומות רבים בעולם וימשיכו להחליף תחנות כוח ישנות ומלוכלכות יותר הפועלות על פחם וגז טבעי. בנוסף, בעלי בתים יכולים כעת להחזיק את ייצור החשמל שלהם בצורה חסכונית יותר מאי פעם.

כיצד לחשב עלות פאנל סולארי

ישנן שתי דרכים עיקריות לחשב את העלות של מערכת סולארית:

  • מחיר לוואט ($/W) שימושי להשוואת הצעות סולריות מרובות
  • עלות לקילוואט-שעה (סנט/קוט"ש) שימושית להשוואת העלות של אנרגיה סולארית מול רשת

בואו נצלול קצת יותר לתוך כל מדידה.

עלות פאנל סולארי במחיר לוואט

המחיר לוואט (PPW) של מערכת סולארית הוא המחיר שבעל הבית ישלם עבור כל וואט סולארי שמותקן. חישוב המחיר לוואט עבור מערכת סולארית הוא פשוט מאוד – זה פשוט עלות המערכת ברוטו (שווי החוזה) חלקי מספר הוואטים במערכת. מחיר לוואט ($/W) מאפשר השוואה בין תפוחים לתפוחים של ציטוטים סולאריים שונים שעשויים להשתנות בסך הספק, מותגי פאנלים סולאריים וכו'.

בסופו של דבר ישנם גורמים רבים שמתחשבים במחיר לוואט של מערכת סולארית, אך העלות הממוצעת היא בדרך כלל נמוכה כמו 2.75 דולר לוואט. מחיר זה ישתנה אם פרויקט דורש הוספות מיוחדות כמו הרכבה על הקרקע, שדרוג פאנל ראשי, מטען EV וכו'.

עלות אנרגיה סולארית לקילוואט-שעה (קוט"ש)

בנוסף לעלות היחסית של אנרגיה סולארית ישנו מחירה לקילו-שעה [1]. בעוד המחיר לשעה מציג את המחיר הסולארי ליחידת אנרגיה שהופקה בפרק זמן. אתה יכול גם לראות את האנרגיה המפולסת (LCOE). קילוואט שעה היא יחידת אנרגיה והיא שווה ערך לצריכה של 1,000 וואט – או קילוואט אחד – של הספק למשך שעה אחת.

בעוד שמחיר לוואט מועיל ביותר בהשוואת העלויות היחסיות של הצעות סולריות, המחיר לקילו-ואט-שעה משמש בעיקר כדי להמחיש את הערך של השמש ביחס לקניית החשמל שלך מחברת החשמל. לדוגמה, העלות הממוצעת של מערכת סולארית הנרכשת דרך solar.com היא 6-8 סנט לקוט"ש, תלוי בגודל המערכת, סוג הציוד ותמריצים מקומיים.

בעוד שחשבונות החשמל כפופים לעלייה מתמדת בתעריפים, רכישת מערכת סולארית יכולה להיחשב כתשלום מראש עבור 25 שנות חשמל במחיר נעול, מה שמגן עליך מעשרות שנים של עליות תעריפים. המחיר הממוצע לקילוואט-שעה מספקי חשמל בארה"ב הוא כ-16.3 סנט לקוט"ש, לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה, ועלייה של כמעט 4% בשנה מאז 2016.

איך מחשבים את עלות האנרגיה הסולארית לקוט"ש?

השוואת העלות לקוט"ש של שמש לעומת חשמל ברשת היא דרך קלה להעריך כמה אתה יכול לחסוך על ידי שימוש בשמש. אבל אם אתה רוצה לעשות את זה בעצמך, המשוואה די פשוטה:

עלות המערכת נטו / תפוקת חיים = עלות לקילוואט שעה

בואו נעבור על דוגמה באמצעות מערכת של 6.4 קילוואט במחיר נטו של 20,484 דולר (לאחר זיכוי המס של 30%). רוב הפאנלים הסולאריים מקבלים אחריות ל-20-25 שנים ומחזיקים מעמד הרבה יותר זמן, אז נניח שתוחלת חיים של 22 שנים תהיה סופר שמרנית. לבסוף, נניח יעילות של 90% לאורך 22 השנים.

תפוקת שמש לכל החיים = 6.4W x 5.5kWh של שמש ליום x 365 ימים x 22 שנים x 90% יעילות = 254,390kWh

אז עכשיו יש לנו גם את העלות נטו של המערכת וגם את התפוקה לכל החיים. בואו נחזיר אותו הביתה במחיר לקוט"ש!

$20,484 / 254,390kWh = $0.08 לקוט"ש

כעת, כשאתה יכול לחשב את העלות המפולסת של שימוש באנרגיה סולארית, אתה יכול בקלות להשוות את הצעות המחיר הסולאריות שלך לעלות השהייה ברשת.

מתקין

כיצד להפחית את העלות לקוט"ש של אנרגיה סולארית

ישנן שתי דרכים עיקריות להפחית את העלות של אנרגיה סולארית:

  1. תבע תמריצים מקומיים ופדרליים
  2. חפשו את המחיר הטוב ביותר

תובע תמריצים

תמריצים עבור סוללות וסוללות הם גם מרכיבים חשובים בעלות הכוללת של מערכת סולארית. התמריץ הזמין ביותר הוא זיכוי המס הפדרלי, שנקבע כעת ל-30% משנת 2022 עד 2032 הודות להעברת חוק הפחתת האינפלציה. זיכוי מס זה חל על העלות ברוטו של הפרויקט – חלקים, עבודה, אישורים, סוללה ועוד – ומוזיל משמעותית את המחיר לקוט"ש.

קניות במחיר הטוב ביותר

בסופו של יום, אנרגיה סולארית היא שיפור ביתי בדיוק כמו שיפוץ מטבח או הכנסת רצפות חדשות. כמו בכל פרויקט שיפוץ בית, חיוני לקבל מספר הצעות מחיר כדי למצוא את המחיר הטוב ביותר מבלי לוותר על האיכות.

כמה עולה אנרגיה סולארית?

כעת, לאחר שהבנו כיצד להעריך את העלות היחסית של מערכות סולאריות ואת הגורמים התורמים לעלויות התקנת המערכת, בואו נבחן את השאלה הגדולה: כמה עולה התקנת פאנלים סולאריים בביתכם? התשובה היא שזה תלוי. עלויות מערכת האנרגיה הסולארית משתנות כולל גורמים רבים כמו כמות האנרגיה הדרושה, כמות שטח הגג הפנוי, סוגי הפאנלים והממירים שניתן להשתמש בהם, והאם כל המערכת הסולארית מופעלת באמצעות סוללות.

העלות הממוצעת למערכת סולארית היא בסביבות 20-30,000 דולר (לפני תמריצים), אך גודל המערכת הוא פרופורציונלי לכמות החשמל הדרושה. במיוחד במקומות כמו קליפורניה וניו יורק, תשלומי המערכת בדרך כלל נמוכים מחשבון החשמל שבעל הבית משלם עליו בכל מקרה. עם השקעה בסדר גודל כזה, לבעלי בתים יש בדרך כלל שתי חששות עיקריים:

שיש להם תמחור מצוין עבור המערכת שהם מותקנים. שהתמחור הנהדר לא בא על חשבון איכות הביצוע וחווית לקוח פנטסטית. רוב החברות מסתמכות על קמפיינים שיווקיים יקרים ואנשי מכירות בבית כדי לרשום בעלי בתים, מה שמוביל לעלות רכישה גבוהה במיוחד עבור כל מערכת שהם מתקינים.

עלות אנרגיה סולארית שאלות נפוצות

כמה עולה אנרגיה סולארית לקוט"ש?

הדרך הנפוצה ביותר למדוד את העלות של מערכת פאנלים סולאריים היא בסנטים לקילוואט-שעה (סנט/קוט"ש).

אנרגיה סולארית למגורים עולה בממוצע 6 עד 8 סנט לקוט"ש. העלות לקוט"ש משתנה בהתאם לגודל המערכת הסולארית, אור השמש, סוג הציוד וצרכי האנרגיה.

כדי למצוא את העלות לקוט"ש של אנרגיה סולארית, חלק את העלות נטו (לאחר זיכוי מס והנחות) בתפוקת החיים של המערכת (גודל המערכת ב-kW x ממוצע שעות שמש שיא ביום 0.7 דירוג יעילות x 365 x 25 שנים).

עלות המערכת נטו / תפוקת חיים = עלות לקילוואט שעה

כמה עולה אנרגיה סולארית לוואט?

אחת הדרכים למדוד את עלות הפנל הסולארי היא ב-Price Per Watt (PPW). בקליפורניה, ה-PPW הממוצע של מערכת סולארית ביתית הוא בין $3.00 ל-$4.00 לוואט.

כדי לחשב מחיר לוואט, חלקו את עלות המערכת ברוטו (לפני זיכוי מס והנחות) בגודל המערכת (ב-DC Watts).

לדוגמה, מערכת של 6 קילוואט (15 פאנלים x 400 וואט כל אחד) עם מחיר ברוטו של 20,000 דולר יוצאת ל-3.33 דולר לוואט.

$20,000 / 6,000 וואט = $3.33 לוואט

התקנת פאנלים סולאריים

האם אנרגיה סולארית חסכונית?

עם עלות ממוצעת של 6 עד 8 סנט לקילו-ואט-שעה, אנרגיה סולארית היא הרבה יותר חסכונית מאשר רשת החשמל ברוב ארה"ב. בנובמבר 2022, המחיר הממוצע של אנרגיית הרשת היה 16.3 סנט לקוט"ש.

בעלי שמש בעצם מחליפים את חשבון החשמל שלהם בתשלומים על המערכת הסולארית שלהם. ברגע שהמערכת הסולארית משתלמת (בדרך כלל במשך 5-10 שנים), בעלי השמש כבר לא משלמים על חשמל ונהנים מהחזר על ההשקעה לכל החיים של המערכת הסולארית שלהם (בדרך כלל 25 שנים או יותר).

בשורה התחתונה

עלות האנרגיה הסולארית ירדה באופן דרמטי בעשור האחרון ותמריצים פדרליים ומדינתיים הפכו את המערכות הסולאריות הביתיות לנגישות יותר לבעלי בתים מאי פעם.

הכרת מונחי המפתח להערכת עלויות מערכת סולארית והמרכיבים העיקריים של מערכות סולאריות עוזרת להבין את השיקולים החשובים ביותר המשפיעים על העלות של מערכות סולאריות.

למרות שזה עשוי להיראות כמו הרבה לשקול, יועצי האנרגיה שלנו מוכנים להדריך אותך בתהליך ולחבר אותך עם הצעות ממתקינים פנטסטיים במחירים מובילים בתעשייה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן