התקנת מערכת סולארית – תהליך שלב אחר שלב

טיפים להתקנת פאנלים סולאריים

כמה מהשאלות שצריך לענות עליהן לפני שתוכל להתקין פאנל סולארי הן:

היכן ניתן לרכוש פאנלים סולאריים?

אתה יכול לרכוש פאנלים סולאריים מחברות אנרגיה סולארית שונות ואפילו חנויות מקוונות.

היכן להתקין פאנלים סולאריים?

פאנלים סולאריים מותקנים בדרך כלל על גגות, צמרות בניין או מתקנים עצמאיים. חשוב מאוד להתקין את הפאנל הסולארי שלך במקום שמקבל את החשיפה הישירה ביותר לשמש.

מתקין

פאנלים סולאריים מתפקדים בקיבולת אופטימלית כאשר הם ממוקמים באור שמש ישיר. כאשר אתה מתקין את מערכת האנרגיה הסולארית שלך, נסה למקם את המערכת הפוטו-וולטאית שלך ישירות מתחת לשמש הצהריים ליעילות מקסימלית מהיחידה הפוטו-וולטאית שלך.

לפני ההתקנה, דאג לכל חסימה לאור השמש. הסר את כל החסמים והפריטים המיותרים כגון ענפים שעלולים לחסום את אור השמש ליחידת השמש שלך. כדאי גם לעקוב אחר נתיב השמש בשמיים ולוודא שאין אובייקט שעלול להטיל צל על הפאנלים הפוטו-וולטאיים הסולאריים שלכם. יעילות התפעול של יחידת האנרגיה הסולארית שלך תפגע בגלל הצל הזה.

סוגי תושבות לפאנלים סולאריים

תושבות פאנלים סולאריים משמשים להתקנת פאנלים פוטו-וולטאיים. תושבות אלו זמינות בשלושה סוגים עיקריים:

  • תושבות מוט;
  • תושבות קרקע; ו
  • תושבות שטוחות.

בעזרת תושבות אלה, אתה יכול להתקין את הפנל הסולארי שלך על קרוואן, על הגג או על הצד של עמוד, על הגג שלך. אתה יכול אפילו להתקין אותם כיחידה עצמאית.

דברים שכדאי לעשות לפני התקנת פאנל סולארי

חישוב עלות

השלב הראשון הוא חישוב העלות הכרוכה בהקמת סוג וגודל המערכת. זכור שממשלת מדינות שונות ברחבי העולם מציעה סבסוד לעידוד התקנת פאנלים סולאריים ושימוש באנרגיה מתחדשת. סובסידיה זו שונה במדינות שונות. עבור למשל. הסובסידיה המוצעת על ידי ארה"ב שונה מהסבסוד בהודו או בסין.

ציוד דרוש

שלב שני הוא להכין רשימת בדיקה של הציוד הדרוש למערכת אנרגיה סולארית: פאנלים סולאריים, בקר טעינה, מהפך חשמל וסוללה.

גודל המערכת

השלב הבא הוא קביעת גודל מערכת השמש הנדרשת. עליך להוסיף הספק של כל המכשירים החשמליים שבהם אתה מתכנן להשתמש. חשב כמה שעות ביום ישמשו המכשירים. אם תבצע את השלבים לעיל, תוכל לדעת את דרישת ההספק, גודל הסוללה הסולארית הדרושה וגודל החוט. זכור שגודל חוט נכון ימנע התחממות יתר של החוטים ויבטיח העברה מקסימלית של כוח לסוללות שלך.

פנל סולארי

מדריך התקנת פאנלים סולאריים – תהליך שלב אחר שלב

פאנלים סולאריים יכולים לשמש לייצור חשמל הן לשימוש מסחרי והן לשימוש ביתי. בשני המקרים, הפאנל הפוטו-וולטאי מותקן על הגג כדי לקבל מקסימום אור שמש ולייצר מקסימום חשמל מהמערכת.

להלן השלבים הכרוכים בתהליך ההתקנה:

שלב-1: התקנת הר

הצעד הראשון הוא לתקן את התושבות שיתמכו בפאנלים הסולאריים. זה יכול להיות תושבות קרקע או תושבות סמיכות בהתאם לדרישה. מבנה בסיס זה מספק תמיכה וחוסן. מקפידים על הכיוון שבו יותקנו לוחות ה-PV (מונו-גבישי או פול-גבישיים). עבור מדינות בחצי הכדור הצפוני, הכיוון הטוב ביותר להתמודד עם פאנלים סולאריים הוא דרומה מכיוון שהוא מקבל אור שמש מקסימלי. כיווני מזרח ומערב יעשו גם כן. עבור מדינות בחצי הכדור הדרומי, הכיוון הטוב ביותר הוא צפון. שוב, מבנה ההרכבה חייב להיות מוטה מעט. זווית ההטיה יכולה להיות בין 18 ל-36 מעלות. חברות רבות משתמשות במעקב סולארי כדי להגביר את יעילות ההמרה.

שלב-2: התקן את הפאנלים הסולאריים

השלב הבא הוא לתקן את הפאנלים הסולאריים עם מבנה ההרכבה. זה נעשה על ידי הידוק אומים וברגים. מקפידים לאבטח את כל המבנה בצורה נכונה כך שיהיה יציב ויחזיק מעמד לאורך זמן.

שלב 3: בצע חיווט חשמלי

השלב הבא הוא לבצע את החיווט החשמלי. מחברים אוניברסליים [1] כמו MC4 משמשים במהלך החיווט מכיוון שניתן לחבר את המחברים הללו לכל סוגי הפאנלים הסולאריים. ניתן לחבר לוחות אלו באופן חשמלי זה לזה בסדרה הבאה:

חיבור סדרה: במקרה זה, החוט החיובי (+) הוא של מודול PV אחד מחובר לחוט השלילי (–) של מודול אחר. סוג זה של חיווט מגביר את התאמת המתח עם בנק הסוללות. חיבור מקביל: במקרה זה, מתבצע חיבור חיובי (+) לחיובי (+) ושלילי (–) לשלילי (–). סוג זה של מתח החיווט של כל פאנל נשאר זהה.

שלב 4: חבר את המערכת למהפך סולארי

השלב הבא הוא חיבור המערכת למהפך סולארי. החוט החיובי מהפאנל הסולארי מחובר למסוף החיובי של המהפך והחוט השלילי מחובר למסוף השלילי של המהפך. לאחר מכן, המהפך הסולארי מחובר לכניסת הסוללה והרשת הסולרית כדי לייצר חשמל.

התקנת מערכת אנרגיה סולארית

שלב 5: חבר מהפך סולארי וסוללה סולארית

השלב הבא הוא חיבור המהפך הסולארי והסוללה הסולארית. המסוף החיובי של הסוללה מחובר עם המסוף החיובי של המהפך ושלילי לשלילי. יש צורך בסוללה במערכת סולארית מחוץ לרשת כדי לאחסן גיבוי חשמל.

שלב 6: חבר מהפך סולארי לרשת

השלב הבא הוא לחבר את המהפך לרשת. כדי ליצור חיבור זה, תקע רגיל משמש לחיבור ללוח מתג ההפעלה הראשי. חוט פלט מחובר עם לוח חשמלי המספק חשמל לבית.

שלב: 7: הפעל את מהפך סולארי

כעת, כאשר כל החיווט והחיבורים החשמליים בוצעו, הגיע הזמן להפעיל את מתג המהפך במתג הראשי של הבית. לרוב הממירים הסולאריים תהיה תצוגה דיגיטלית כדי להראות לך נתונים סטטיסטיים לגבי ייצור ושימוש ביחידה סולארית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן