כיצד לחשב החזר על השקעה פאנלים סולאריים

התקנת פאנלים סולאריים עבור הבית או העסק שלך היא דרך מצוינת להקטין את גודל טביעת הרגל הפחמנית שלך, אבל אם תעשה זאת נכון זה יכול להיות גם מהלך פיננסי חכם. אם אתם מחפשים להפחית את עלויות האנרגיה או לפתוח זרם חדש של הכנסות, חשוב לדעת כיצד לחשב החזר על ההשקעה של פאנל סולארי. הנתונים האלה יתנו לך את התחמושת שאתה צריך כדי להצדיק את החלטתך, להבין את ההשפעה על הכספים שלך ולוודא שאתה מקבל את הערך הרב ביותר מהפאנלים הסולאריים שלך.

מהו החזר ROI?

ROI מייצג "החזר על השקעה". זה בעצם מדד לאופן שבו העלות של משהו משתווה להכנסה שהוא מייצר (או, במקרים מסוימים, החיסכון שהוא יוצר). החזר ROI מבוטא תמיד כאחוז מהעלות הראשונית של ההשקעה.

אז מה ה-ROI של מערכת סולארית? הידיעה כיצד לחשב החזר על ההשקעה עבור המערכת הסולארית שלך תראה לך אם הכסף שהוצאת בהתחלה על ציוד והתקנה (ההשקעה) מאוזן על ידי הכסף שאתה חוסך באנרגיה או הכסף שאתה מרוויח ממכירת אנרגיה נוספת בחזרה לרשת .

מכיוון ש פאנלים סולאריים מותקנים לעתים קרובות מתוך מחשבה על חיסכון בעלויות והכנסה, מומלץ לחשב הערכה גסה של החזר ה-ROI של פאנל סולארי לפני שתתחיל בהתקנה. לאחר ההתקנה, חישוב החזר ה-ROI יכול לעזור לך להבין אם הפאנלים הסולאריים שלך מספקים את היתרונות הכספיים שציפית להם.

מערכת פאנלים סולאריים

האם כדאי להשקיע בפאנלים סולאריים?

אז מה ה-ROI על פאנלים סולאריים? פאנלים סולאריים יכולים להיות יקרים, ולכן חשוב שהם יספקו תוצאות מצוינות.

רוב האנשים משלמים עבור פאנלים סולאריים מאחת משתי סיבות:

  • הם רוצים להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם ולייצר חשמל בצורה בת קיימא יותר, או
  • הם רוצים לחסוך כסף ולהפחית את התלותם בחשמל מהרשת

כל עוד הבית או העסק שלך מוגדרים נכון לפאנלים סולאריים ויקבלו כמות סבירה של אור שמש במהלך היום, מערכות סולאריות בדרך כלל יכולות לספק את היתרונות הללו.

אם אינך בטוח אם פאנלים סולאריים יעבדו עבורך או יספקו את החזר ה-ROI שאתה מחפש, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא ליצור קשר עם מתקין כדי לחשב כמה אנרגיה שימושית אתה יכול להפיק ביום, היכן לוחות צריך להתקין, וכמה תעלה לכם התקנת מערכת סולארית.

מהי תקופת החזר סולארית?

תקופת החזר סולארית היא משך הזמן שלוקח לך לאזן את עלות התקנת הפאנלים הסולאריים שלך. במילים אחרות, אם זה עולה $3,000 להתקין את המערכת הסולארית שלך, אז תקופת ההחזר הסולרית שלך היא משך הזמן שלוקח לך לחסוך $3,000 בחשבונות החשמל, להרוויח $3,000 על ידי מכירת אנרגיה חזרה לרשת, או שניהם.

כיצד לחשב החזר ROI ותקופת החזר סולארית

אנו מחשבים את החזר ה-ROI ואת תקופת ההחזר הסולארי בדרכים מעט שונות. החזר ROI מחושב עבור משך החיים הכולל של הפאנלים הסולאריים שלך, כלומר הוא מודד כמה כסף מרוויחים הפאנלים שלך או חוסך לך מרגע התקנתם ועד לרגע שהם מפסיקים לעבוד. מכיוון שקשה לדעת בדיוק מתי הפאנלים הסולאריים יאבדו מיעילותו, "משך החיים" של מתקן סולארי נחשב בדרך כלל לאותו אורך כמו האחריות שלו.

מאידך, תקופת ההחזר הסולארי מחושבת על ידי הבנת העלות של פאנל סולארי והערך שהוא מייצר בשנה. אתה תשתמש במספר הזה כדי להבין כמה שנים ייקח לך לאזן את עלות הרכישה, ההתקנה והתחזוקה.

חישוב החזר ה-ROI של מערכת השמש שלך

לפני שתוכל לחשב את החזר ה-ROI של מערכת השמש שלך, תצטרך לגלות כמה פיסות מידע שונות:

העלות הכוללת של ההתקנה שלך לאורך חייה – כדי למצוא זאת, הוסף את העלות החד-פעמית של הציוד וההתקנה לעלות החזויה של תחזוקת הפאנלים הסולאריים והממירים שלך למשך שארית חייהם (מערכות סולאריות אינן זקוקות לתחזוקה רבה מלבד ניקוי ותיקונים מזדמנים, אבל שווה לקחת בחשבון קצת כסף עבור עלויות תחזוקה).

פנלים סולאריים

התועלת הכוללת של ההתקנה שלך לאורך חייה – חשב זאת על ידי גלה כמה אתה משלם או שילמת עבור חשמל בכל שנה ללא פאנלים סולאריים (כדי שתוכל לחשב כמה חסכת או תחסוך בחשבונות האנרגיה). אם אתה מחשב החזר ROI לאחר התקנת המערכת הסולארית, אולי תרצה להוסיף לזה כל כסף שהרווחת ממכירת חשמל בחזרה לרשת.

ברגע שיש לך את כל המידע הזה, חשב את התועלת נטו של המערכת הסולארית שלך על ידי הפחתת העלות הכוללת מהתועלת הכוללת.

כדי לחשב את אחוז ה-ROI שלך, השתמש בנוסחה זו:

  (תועלת נטו/עלות כוללת) x 100%

חישוב תקופת ההחזר הסולארי

התחל את חישוב תקופת ההחזר הסולארי שלך באותו אופן שבו התחלת את חישוב החזר ה-ROI שלך – על ידי חישוב עלות מול תועלת. ראשית, חשב את העלות הכוללת של הציוד וההתקנה עבור המערכת הסולארית שלך. אנחנו נקרא לזה העלות שלך. לאחר מכן, חשב כמה אתה מוציא על חשבונות חשמל בשנה כדי להבין כמה כסף המערכת הסולארית שלך חוסכת לך בכל שנה – החיסכון השנתי שלך.

משם החישוב די פשוט:

עלות / חיסכון שנתי

דוגמאות לחישובי תקופת החזר וחישובי ROI

בואו נוסיף כמה מספרים למשוואות שלנו ונראה איך החישובים האלה נראים בפעולה.

דוגמה לחישוב ROI

בואו נסתכל על דוגמה למערכת סולארית שעלותה 4,000 דולר להתקנה. לפני התקנת פאנלים סולאריים, חשבונות החשמל של בעל הנכס הגיעו ל-1,000 דולר בשנה. בדוגמה זו, נגיד שהפאנלים הסולאריים שלך נמצאים תחת אחריות של 25 שנה. נגיד גם שהמערכת הסולארית שלך משתמשת בממירי מיקרו-מיילס של Hoymiles, שגם הם תחת אחריות של 25 שנה. אז בסך הכל האחריות של המערכת הסולארית היא 25 שנה.

הבה נניח שבתרחיש זה, ההתקנה הסולארית יכולה לספק את כל החשמל הדרוש לבעל הבית, כך שהבעלים יחסוך חשבונות חשמל של 25 שנים. במציאות, ייתכן שההתקנה הסולארית שלך לא תוכל לייצר 100% מהחשמל שאתה צריך, וכמות החשמל המיוצרת על ידי מערכת סולארית תרד באופן טבעי עם הזמן ככל שהפאנלים שלך מתכלים. אבל נשתמש כאן בנתון של 25 שנים לשם הפשטות, בזמן שאתה עדיין לומד כיצד המשוואות פועלות.

המשמעות היא שבסך הכל, המערכת הסולארית חסכה לבעלי הנכס 25,000 דולר. כדי לחשב את התועלת נטו, נפחית את העלות הכוללת מהתועלת הכוללת. כעת, כדי לחשב את ה-ROI, אנו מחלקים את התועלת נטו בעלות הכוללת. ואז הפוך את המספר הזה לאחוז על ידי הכפלתו ב-100%. אז במקרה זה, החזר ה-ROI של מערכת השמש הזו הוא 525%. כמובן, החזר ה-ROI בפועל של מערכת השמש שלך יכול להיות מושפע ממגוון שלם של גורמים אחרים, מכמות אור השמש באזור שלך ועד סידור הפאנלים הסולאריים שלך.

  דוגמה לחישוב תקופת החזר סולארית

בואו נשתמש באותה מערכת סולארית שבה השתמשנו בדוגמה האחרונה ונחשב את תקופת ההחזר הסולרית. עלות המערכת הסולארית – הן הציוד והן ההתקנה – הייתה 4,000 דולר. חשבונות החשמל של בעל הנכס הגיעו ל-1,000 דולר בשנה.

4000/1000 = 4

המשמעות היא שייקח לבעל הנכס ארבע שנים להחזיר את הכסף שהוציא על המערכת הסולארית.

גורמים המשפיעים על החזר ROI סולארי

אם אתה משתמש במשוואות שהצגנו כאן, תוכל לקבל מושג טוב על החזר ה-ROI הבסיסי שאתה יכול לקבל מהמערכת הסולארית שלך – התמורה שאתה צפוי לראות אם רק תתקין את הפאנלים הסולאריים שלך לא באמת חושב עליהם שוב. אבל למעשה ישנן דרכים רבות בהן תוכל לשפר את החזר ה-ROI של מערכת השמש שלך.

נצל את היתרון של זיכוי מס ותוכניות ממשלתיות

יותר ויותר ממשלות ברחבי העולם מציעות תמריצים ותמיכה להתקנות של מערכת סולארית – הן לאנשים פרטיים והן לעסקים. כבר הזכרנו את זיכוי המס [1] הזמינים בארה"ב, אבל מדינות אחרות מציעות הכל, החל מתעריפים נוחים על אנרגיה סולארית ועד תוכניות שבהן הממשלה תרכוש ישירות כוח עודף שנוצר על ידי מערכות סולאריות.

התקן את המערכת הסולארית שלך בצורה שתמקסם את ייצור החשמל

ככל שהפאנלים הסולאריים שלך יותקנו ויסודרו בצורה יעילה יותר, כך תוכל להפיק יותר אנרגיה. המשמעות היא שבנוסף לחיתוך חשבון החשמל שלך, ייתכן שתוכל למכור את החשמל שאינך משתמש בו בחזרה לרשת, וליצור מקור הכנסה חדש.

שמש על הגג

כדי למקסם את היעילות, עליך לחשוב היטב על:

לאיזה כיוון הלוחות שלך צריכים לפנות

ההטיה של הפאנלים הסולאריים שלך

היכן למקם את הפאנלים שלך

בחר מתקין מומחה

קבלן מוסמך ומנוסה יוכל לעזור לך לבחור את הפאנלים הסולאריים הטובים ביותר עבורך, להתקין אותם בצורה שתמקסם את היעילות, ולהמציא רעיונות שיעזרו לך לקבל יותר החזר ROI מהמערכת הסולארית שלך. הקדישו זמן לעיון בביקורות של לקוחות אחרים ושאלו אותם הרבה שאלות לפני שאתם מתחייבים להתקנה, כדי שתוכלו למצוא קבלן שתוכלו לסמוך עליו.

בחרו במיקרו-מהפך הממיר אנרגיה ביעילות

Microinverters הם אחד המרכיבים החיוניים ביותר של מערכת סולארית. הם הופכים את אנרגיית הזרם הישיר הגולמי (DC) הנאספת על ידי הפאנלים הסולאריים שלך לאנרגיית זרם חילופין (AC) שניתן להשתמש בה בבטחה בבית או במשרד. אם ברצונך למקסם את החזר ה-ROI של המערכת הסולארית שלך, עליך לחפש מיקרו-אינוורטרים הממירים אנרגיה בצורה יעילה ככל האפשר ובנויים כדי למנוע בזבוז אנרגיה רב מדי.

אולי תרצה לקרוא כאן גם על ייצור חשמל ביתי.

זה אומר שאתה צריך לחפש מיקרו-מהפך שיש לו:

  • דירוגי CEC ו-MPPT גבוהים
  • אחריות מורחבת, כך שתוכל לתקן אותו או להחליף אותו אם הוא הופך פחות יעיל
  • תמיכה טכנית מוצקה, כך שתוכל לקבל ייעוץ כיצד להתקין ולתחזק את המיקרו-מהפך שלך בצורה היעילה ביותר
  • ניטור מובנה כדי לעזור לך לפקוח עין על אופן פעולת המיקרו-מהפך שלך ולזהות בעיות פוטנציאליות

האם אנרגיה סולארית שווה את ההשקעה?

התקנת מערכת סולארית יכולה להיות דרך מצוינת לחסוך כסף – או, במקרים מסוימים, אפילו לפתוח מקורות הכנסה חדשים. המפתח הוא הציוד הנכון, התכנון הנכון והתמיכה הנכונה. קח את הזמן כדי לחשב את תקופת ההחזר של המערכת הסולארית שלך מראש, וקבל ייעוץ מומחה כיצד למקסם את החזר ה-ROI שלך, ותהיה בטוח שתקצור את הפירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן