מדריך לקונים לפאנלים סולאריים יד 2

האם יש שוק לפאנלים סולאריים משומשים? אתה תהיה מופתע. הביקוש לפאנלים סולאריים יד 2 מגיע ממשווקים או יצואנים, מקונים בודדים המחפשים לוחות יד שנייה זולים יותר ומעוסקים במחיה מחוץ לרשת. כאשר הזמנים קשים, אנשים מעדיפים פאנלים סולאריים משומשים על פני חדשים לגמרי. הבעיה עם פאנלים סולאריים יד 2 היא הסיכון של קניית סחורה פגומה. עם זאת, נקיטת צעדי הזהירות הנכונים יסייעו להפחית סיכון זה. במאמר זה, אנו מסבירים מדוע עדיין יש ערך לפאנלים סולאריים משומשים ומה כדאי לשים לב בעת רכישתם.

מה זה פאנלים סולאריים יד 2?

כל פאנל שהיה בעבר בבעלות כל אדם אחר, חברה או כל גורם אחר, הוא פאנל סולארי משומש. גם אם מישהו מעולם לא השתמש בהם אבל הוציא אותם מהקופסה, אנחנו עדיין רואים אותם בשימוש. בהתחשב בכך שלפאנלים סולאריים יש אורך חיים של כ-30 שנה, כל פאנל בשימוש במשך כ-15 שנים נחשב גם הוא 'משומש'.

'משומש' יכול להיתפס אחרת מכיוון שלא כל הפאנלים הסולאריים שווים, ותוחלת החיים הארוכה יותר תלויה בתחזוקתם ובשיקול דעתו של הקונה. עם זאת, מציאת פאנלים סולאריים משומשים באיכות טובה היא לא מאוד קשה ללא קשר למקום שבו אתה שוהה, אבל אתה צריך להיות סבלני ולהציב סטנדרטים מציאותיים במציאת המוצר המתאים למקרה השימוש שלך.

פנלים סולאריים

פאנלים סולאריים משופצים לעומת משומשים

אתם כבר יודעים שפאנלים סולאריים משומשים הוצאו בעבר מהקופסה והשתמשו בהם במשך זמן רב. פאנלים סולאריים מחודשים הם פאנלים סולאריים שהיו בשימוש בעבר אך שוחזרו למצב מקובל המתאים לשימוש על ידי משפץ או יצרן מקצועי. לכן, לא סביר להניח שפאנלים סולאריים משומשים יפעלו כחדשים, והקונה מצפה לביצועים ירודים בצורה כלשהי. לעומת זאת, בעוד שמשופצים עשויים שלא להחזיק מעמד זמן רב כמו חדשים, הם פועלים כמו חדשים כי ייתכן שחלקים מהם שוחזרו או הוחלפו באופן מקצועי.

מה הערך של פאנל סולארי משומש?

מודולים יד שנייה נמכרים לפי עלות לוואט מכיוון שזו הדרך הסטנדרטית ביותר לתמחר אותם, בדומה לאופן שבו משווים מחירים של פאנלים סולאריים חדשים. נכון לשנת 2021, המחיר של פאנל סולארי משומש יכול להיות נמוך עד 0.10 דולר בלבד לוואט. אפילו במחיר של 0.60 דולר לוואט, פאנלים סולאריים משומשים נחטפים בקלות.

המחיר הנמוך אינו אומר שהפאנל הפוטו-וולטאי (PV) נמצא בסוף אורך חייו. אין ספק שככל שהפאנל ישן יותר כך רמת היעילות שלו תהיה נמוכה יותר ובכך גם עלותו. רוב הפאנלים הסולאריים המשמשים למכירה חוזרת הינם בני שנה עד 9 שנים. אלה עדיין פועלים בקצב יעילות גבוה.

הערך של פאנלים סולאריים משומשים טמון גם בחומרים המשמשים לייצור התאים הסולאריים. מערכות פוטו-וולטאיות מכילות יסודות כמו כסף וטלוריום. אלו משאבים נדירים ולא מתחדשים שניתן להפיק מהפאנלים הסולאריים המשומשים.

קיים שוק חזק לפאנלים סולאריים משומשים מחוץ לאמריקה. הביקוש מגיע עד אפריקה, אסיה ואירופה. לפי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה מתחדשת, יש כבר פלטפורמות מקוונות משגשגות באירופה למכירה חוזרת של פאנלים משומשים. לדוגמה, www.secondsol.de ו-www.pvXchange.com.

האם כדאי לקנות פאנלים סולאריים משומשים?

בואו נודה בזה. מערכת אנרגיה סולארית חדשה היא יקרה. אין ספק, הטכנולוגיה הפוטו-וולטאית העדכנית ביותר יכולה לייצר פי שניים את העוצמה של הטכנולוגיה המשומשת. עם זאת, דגמים חדשים מגיעים באופן טבעי עם תג מחיר לפחות כפול מהעלות של דגמים משומשים. אפילו עם עלות הפחתת של פאנלים סולאריים חדשים מדי שנה, זה עדיין לא יכול לנצח את זה של פאנלים משומשים.

שיעור היעילות של פאנל סולארי משומש הוא בהחלט נמוך יותר מאשר חדש. היעילות המופחתת נגרמת על ידי זוחלים של זיהומים לתוך הגבישים של החומר הפוטו-וולטאי. חלק מהאלקטרונים הנוצרים נמשכים לזיהומים אלה במקום לזרום למעגל החשמלי. פאנל סולארי מאבד בין 0.5 ל-0.8 אחוז יעילות בשנה. במוקדם או במאוחר, הפאנל יהפוך לבלתי מתפקד לחלוטין. עם זאת, אפילו עם אובדן יעילות של 0.5 אחוז בשנה, פאנל סולארי עדיין פועל ב-86 אחוז לאחר 30 שנה.

עבור חובב החסכנות, פאנלים סולאריים משומשים הם הצלת חיים. יש אנשים שאפילו קונים מספיק לוחות משומשים כדי לכסות את הגגות שלהם. זה הגיוני כאשר יש מערכת סולארית קיימת ואתה פשוט מחליף את הפאנלים בעצמך. חלק מהקונים מקבלים רק פאנלים סולאריים משומשים אחד או שניים כדי להטעין סוללה לקרוואנים שלהם, או להפעיל את האורות של סככה. פאנלים סולאריים משומשים הם אידיאליים עבור פרויקטים קטנים שבהם אולי תרצה לשמור על עלויות נמוכות. מספר גדול של גורמים מחוץ לרשת גם מעדיפים פאנלים סולאריים משומשים בגלל העלות ובגלל שהם רוצים להפחית את ההשפעה הסביבתית של פאנלים סולאריים שנזרקו.

מערכת פאנלים סולאריים

שיקולים בעת רכישת פאנלים סולאריים משומשים

1. האם הפנל הסולארי המשומש עובד?

במידת האפשר, בדוק אותו לפני הקנייה. לשם כך תזדקק לשמים טובים וצלולים ומד וולט/אמפר. אם זה יעבור את שני המבחנים שלהלן, זה אמור לעבוד. ראשית, בצע בדיקת מתח פשוטה כדי לראות אם הפאנל מייצר את המתח הרשום על המדבקה המקורית של המוצר. אם המדבקה נעלמה, נסה לחפש את המידע באינטרנט.

משם, אתה יכול להשוות את שיעור היעילות הנוכחי שלה מול שיעור המדינה החדש שלה ולהחליט אם מציעים לך מחיר הוגן. המבחן השני שאתה יכול לעשות הוא לאמוד את ביצועי הפאנל במונחים של מגברים DC. הגדר את המונה שלך עבור DC ואז חשף את הפאנל לשמש למשך 5 דקות לפחות. אתה צריך לקבל לפחות 80% מדרוג ה-LSC על המדבקה.

2. חפשו נזקים או פגמים בפאנל הסולארי המשומש

מערך סולארי החשוף לכל מיני תנאי מזג אוויר עלול להינזק מגשם, אבק, סלעים קטנים וכל מיני פסולת. בדוק אם יש סדקים בלוח, סימני רטיבות מתחת לכיסוי וחיבורי תאי PV שבורים. גם אם הפאנל הסולארי נותן לך קריאה טובה, כל הנזק הנראה לעין ישפיע על אורך חייו. זכור כי פאנלים סולאריים משומשים אינם מגיעים עם אחריות.

חלק מהנזקים אינם נראים לעין, כגון הצטברות לחות במעגלים הפנימיים. סוג זה של נזק נפוץ יותר עם לוחות סיליקון אמורפי. אם בעיה זו קיימת, תראה תנודות בפלט המתח כאשר תבדוק את הפאנל הסולארי בשמש. תנודות אלו עשויות לגרום לכך שהפאנל הסולארי אינו פועל כראוי.

לפעמים לפאנל הסולארי המשומש לא יהיו כל פגמים מלבד מראה חום. זה קורה לעתים קרובות עם פאנלים סולאריים ישנים יותר שעשויים ממצע פלסטיק. פאנל חום עדיין יכול להיות יעיל. בעיה נפוצה נוספת עם פאנלים סולאריים משומשים היא דיודות מעקפים שנשרפו. עם זאת, בעיה זו ניתנת לתיקון בקלות, ותוכלו להשיג מציאה ממש טובה עבור סוג זה של סחורות 'פגומות'. לבסוף, ישנה בעיה של חיבור רופף בין תאי PV בפאנל. ניתן לתקן את החיבורים על ידי הלחמתם.

3. האם אתה יכול לעשות את ההתקנה בעצמך?

זה חשוב כי זה יכול להיות קשה למצוא מתקין סולארי עבור פאנלים סולאריים יד שנייה. חלק מהמתקינים הסולאריים נרתעים מלבצע את העבודה כשהם לא יודעים את המקור והיעילות של הציוד. אם אינך יודע לעשות עשה זאת בעצמך ואינך יכול למצוא מישהו שיעזור, אולי עדיף לך לקבל התקנה סולארית חדשה.

4. בדוק את אמינות המוכר

כדי להפחית את הסיכון של רכישה גרועה, כדאי לקנות רק ממוכר עם אמינות מבוססת בתור מתקן. לחלופין, המוכר אמור להיות מסוגל להבטיח שהמוצר עומד בקנה אחד עם פרמטרי בטיחות מקובלים, כגון התקן הבינלאומי IEC 61730. התקן מציין שהמוצר נבדק לבדיקה כללית, סכנת התחשמלות, סכנת שריפה, מתח מכני ולחץ סביבתי.

מתקין

המוכר כבר היה מבצע בדיקות בקרת איכות, מודד מגבר וביצועי מתח. התוצאות יתועדו בכתב. חלק מהמוכרים יכולים גם לוודא אם אחריות היצרן תעבור עם הרכישה. אם אחריות היצרן אינה חלה עוד, חלק מהמוכרים יכולים להציע אחריות של צד שלישי.

קרא עוד על כמה עולה פאנל סולארי כאן.

5. האם המוכר מכובד?

משווקים מוכרים מגיעים לרוב עם רשומות הצלחה והמלצות שניתן למצוא בקלות באינטרנט. יהיו להם אתרים מקצועיים, רישומי עסקים בגוגל ופרופילי מדיה חברתית. לחלקם יש ביקורות חיוביות מלקוחות והם נוטים להיות חברים באגודות מסחר ו/או לשכות מסחר. משווקים רבים מפרטים מוצרים למכירה בשווקים מקוונים של צד שלישי (כגון eBay ואמזון), מסלקות או בורסות. אתה יכול להפחית עוד יותר את הסיכון על ידי סקירת פרמטרי ההקרנה של שווקים אלה.

ישנם שווקים ובורסות שפתוחים לכל אחד, ואינם מציעים כל אחריות. יש גם כאלה הבלעדיות לחברות סולאריות רשומות העומדות בכישורי החברים ומגיעות עם אסמכתאות עסקיות. כדי להגן על עצמך, עליך לקרוא את כל התנאים וההגבלות לפני הקנייה בשוק מקוון. שימו לב לעמלות עסקה נסתרות, שאמורות להיות מצוינות בתנאים וההגבלות.

לבסוף, אם אתה מחפש פאנל סולארי משומש כחלק חלופי, בדוק תחילה עם סוכן הביטוח שלך. לחלק מחברות הביטוח עשויות להיות קשרים לתיקונים בעלי מוניטין, כך שתוכל להתקין את הפנל הסולארי המשומש בבטחה ובמינימום השלכות כלכליות עליך.

כמה צריך לשלם עבור פאנל סולארי משומש?

קונים בוחרים בפאנלים סולאריים משומשים שכן זה חוסך להם סכום כסף ניכר. בעוד לוחות חדשים יכולים לעלות בסביבות 3 עד 4 דולר לוואט, אתה יכול להיות בר מזל מספיק כדי למצוא משומשים במצב טוב הנמכרים בסביבות 0.50 דולר עד 1.50 דולר לוואט ברוב חלקי העולם.

כיצד לבדוק פאנל סולארי משומש לפני הקנייה?

ובכן, הם אינם שונים מהפנלים הרגילים, ותזדקק למולטימטר וכמה דקות כדי לבדוק את היעילות.

בדיקת מתח

קח את הפאנל הסולארי לאור שמש ישיר והגדר את המולטימטר להגדרת וולט לבדיקת הספק. לשם כך, גע במוביל החיובי של המכשיר למסוף החיובי של הפאנל ולאחר מכן חבר את המוליכים השליליים לחוטים השליליים. במקרים סטנדרטיים, קריאת המולטימטר צריכה להיות סביב 60 וולט. אם התוצאות רחוקות מדי, שקול לדלג על הפאנל או להביא איש מקצוע שיבצע בדיקות נוספות.

בדיקת אמפר

אתה חוזר על אותו תהליך כמו שעשית עבור בדיקת וולט [1], ההבדל היחיד הוא שאתה מגדיר את המולטימטר להגדרת האמפר הפעם. חברו את החוטים השליליים והחיוביים באותו אופן שעשיתם בשלב האחרון והסתכלו על הקריאה. הפאנל במצב טוב אם המסך מציג סביב 3 אמפר עד 3.5 אמפר. אם התוצאות נמוכות מ-3, זה מצביע על תקלה אפשרית במכשיר. במקרים כאלה, אתה יכול לדלג על הרכישה או להתייעץ עם איש מקצוע לקבלת עזרה נוספת.

solar

סיכום

ניתן למצוא פאנלים סולאריים משומשים בשוק הסולארי המשני ובשווקים מקוונים. ככל שהטכנולוגיה הפוטו-וולטאית תשתפר, כך גם הביקוש לפאנלים סולאריים משומשים ישתפר. אתה רק צריך לעשות את שיעורי הבית הרלוונטיים לפני הקנייה. הבדיקות ורשימת הבדיקה במאמר זה רלוונטיות לאנשים השוקלים פאנלים סולאריים משומשים לביתם ולמשווקים המחפשים מלאי פאנלים סולאריים משומשים. אם אתה רוכש לשימוש אישי, עליך לזכור שזיכויי מס אנרגיה מתחדשת אינם מורחבים לפאנלים סולאריים משומשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן