מערכת סולארית לקרוואן: מדריך למתחילים ליציאה לשמש

חושבים להתקין מערכת סולארית לנגרר או קרוואן ולא יודעים מאיפה להתחיל? ממערכת סולארית לקרוואן ועד ממירים, והבנה איזה סוג של פאנלים סולאריים הם הטובים ביותר עבור קרוואן, יש הרבה לשקול כאשר מחפשים להשיג פאנלים סולאריים עבור המתקן שלך. אז למה מותקנת מערכת סולארית לנגרר? ובכן, פאנלים סולאריים של קרוואן הם דרך מצוינת להפעיל את הקרוואן שלך כאשר אתה מחפש להתנתק מאתרי חיבור לחשמל ולנסות קמפינג יבש או בונדocking. כאשר יש לך מערכת סולארית לקרוואן, תוכל להפעיל את כל או חלק מהצרכים החשמליים של הקרוואן שלך כמו אורות, מכשירי חשמל ואפילו מזגן הקרוואן שלך. לא משנה מה גודל הקרוואן שיש לך, לפני שאתה רוכש את הפאנלים הסולאריים שלך, יש כמה דברים שאתה צריך לדעת.

מערכות פאנלים סולאריים לקרוואן: מה מתאים לי?

ראשית, הבן בעת בחירת פאנלים סולאריים עבור הקרוואן או החניון שלך, יש לך שתי אפשרויות לשקול.

1) מערכת פאנלים סולאריים לקרוואנים ניידים

מערכת זו היא הקלה ביותר להגדרה ולשימוש. מערכות אלו מתחברות בדרך כלל לתקע סולארי ייעודי ברכב הפנאי שלך וכוללות פאנלים סולאריים אחד או יותר של 100 וואט שניתן לחבר לגג באמצעות רצועות סקוטש. פאנלים סולאריים ניידים אחרים מגיעים במזוודה. אתה מחבר את הפאנלים באמצעות כבל ומניח אותם באזור שמקבל הכי הרבה שמש. מערכת הפאנלים הסולאריים הניידים ל-RV היא בחירה מצוינת עבור RVers שאינם זקוקים להרבה כוח, אולי רוצים להשאיר את האורות שלהם דולקים, המכשירים הטעונים (כלומר טלפונים, מחשבים) וסוללות נגרר. זו בדרך כלל יכולה להיות העלות הכוללת הנמוכה ביותר לכניסה, עם זאת, אתה משלם יותר לוואט עבור ניידות המערכת.

נגררים

2) מערכת פאנלים סולאריים לקרוואנים קבועים

מעבר למסלול הקבוע של קרוואנים סולאריים יהיה היקר ביותר מבין שתי האפשרויות, אך אפשרות זו במקרה היא גם היעילה ביותר. תקבלו את המיטב עבור הכסף שלכם לוואט סולארי, תוכלו למקסם כל שטח גג לא מנוצל עבור פאנלים, הפאנלים יאספו כל הזמן אור שמש (כלומר בזמן שאתם נוהגים), ואלה לא ידרשו הגדרה לאחר שתחנו . מערכות פאנלים סולאריים לקרוואנים קבועים מותקנות בדרך כלל על ידי חברות מקצועיות המתמחות בהתקנת פאנלים סולאריים לקרוואנים. מערכות אלו מיועדות למי שמנסה למקסם את השמש כדי להטעין לא רק מכשירים, אלא גם מכשירים כמו מקררים, מיקרוגלים, מכונות קפה ואפילו מזגנים.

קרא עוד על כמה עולה פאנל סולארי כאן.

כמה פאנלים סולאריים אני צריך כדי להפעיל את הקרוואן שלי?

ראשית, עליך לקבוע את צרכי החשמל של ה-RV שלך. פאנלים סולאריים ל-RV מדורגים בוואט, ותצטרכו לדעת את הספק (או וואט שעות) של כל המכשירים שאתם רוצים להפעיל על חשמל סולארי – חשבו על מקרר, מיקרוגל, טלפונים, טלוויזיה וכו'. בעצם, לכל דבר ש משתמש בחשמל בקרוואן שלך, תצטרך לחשב את השימוש בוואט.

חישוב שימוש בוואט

דרך מהירה לעשות זאת היא לאתר את המגברים (או הוואטים) במכשירים שלך כדי לקבוע את השימוש בהם. אתה צריך להמיר הכל לוואט אז אם למכשיר יש רק אמפר מוכפל בוולט כדי לקבל וואט.

דוגמה: סיר אורז 120v השואב 3 אמפר. 120 X 3 = 360 וואט.

ברגע שאתה יודע את הוואטים שלך לכל מכשיר בשימוש, אתה קובע כמה זמן תשתמש בו מדי יום ותכפיל אותו בקצב השימוש הזה כדי לקבל את צריכת הוואטים היומית שלו או וואט-שעה.

דוגמה: שימוש בסיר האורז הנ"ל למשך 30 דקות או 0.5 שעות. 360 וואט X .5 = 180 וואט-שעה.

חישוב מספר הפאנלים הסולאריים הדרושים

לאחר השימוש שלך בוואט, כעת תוכל לחשב את מספר הפאנלים הסולאריים של קרוואנים וליתר דיוק כמה חשמל מייצר פאנל סולארי.

רוב האנשים חושבים שפאנל סולארי של 100 וואט יפיק 800-1000 וואט של הספק ביום (8-10 שעות אור יום). למרבה הצער, זה לא המקרה. אם אתה מודד כך, אתה תגרום לעצמך אכזבה. כלל אצבע שמרני טוב הוא שלכל פאנל סולארי של 100 וואט תאסוף כ-350 וואט ליום בגלל דברים כמו מזג אוויר, זווית/חשיפה אופטימלית לשמש ויעילות הפאנל.

פאנל סולארי על הגג

דוגמה: יש לך טלפון אחד בהספק של 5 וואט לטעינה למשך שעה, אתה משתמש בסיר אורז שמשתמש ב-360 וואט למשך 30 דקות ואתה משתמש במייבש שמשתמש ב-1500 וואט למשך 6 דקות.

טלפון 5 (וואט) x 1 (שעה) = 5 וואט

סיר אורז 360 (וואט) x .5 (שעות) = 180 וואט

מייבש כביסה 1500 (וואט) x .1 (שעות) = 150 וואט

סכום סופי:

5 (וואט) x 180 (וואט) x 150 (וואט) = 355 וואט ליום

בהינתן דוגמה זו, 100 וואט של פאנל סולארי יספיקו כדי לייצר מספיק חשמל כדי לטעון את הסוללה שלך ולהפעיל את המכשירים שלך בכל יום. כמו תמיד, נא להתייעץ עם החברה שמתקין את הפאנלים שלך כדי לקבוע את כמות הפאנלים שאתה צריך.

מה עוד אני צריך עבור הפאנלים הסולאריים שלי?

תצטרך יותר מסתם פאנלים סולאריים עבור הקרוואן שלך. יש עוד כמה חלקים לאסוף, כגון:

  • בנק סוללות
  • ממיר מתח
  • בקר טעינה

בנק סוללות

סוללות מאחסנות את החשמל המיוצר מהפאנל הסולארי כך שעדיין ניתן להפעיל את הקרוואן שלך כאשר אין אור שמש זמין (כלומר בלילה או במזג אוויר גרוע). ובאופן טכני, הפאנלים הסולאריים שלך לא מפעילים את המכשירים שלך. הפאנלים הסולאריים טוענים את הסוללה שלך והסוללות שלך הן אלו שמספקות את הכוח. רוב הסוללות הן 24 וולט או 12 וולט ובדרך כלל מדורגות באמפר או ב-Ah. באופן אידיאלי, אתה רוצה סוללה בעלת קיבולת מספקת כדי להפעיל את כל המכשירים/מכשירים שלך למשך מספר ימים. בדרך זו אם יש לך יום ללא אור שמש או נמוך, עדיין יש לך קצת מיץ כדי להפעיל את המכשירים/מכשירים שלך. ההמרה המהירה כדי לגלות כמה סוללה אתה צריך היא וואט חלקי וולט שווה לאמפר.

ממיר מתח

מטען אינוורטר ממיר כוח DC (המיוצר על ידי פאנלים סולאריים) למתח AC [1] שיכול לשמש את מערכת החשמל של הקרוואן שלך. זה גם יכול לקחת מתח AC ולהמיר אותו למתח DC כדי לטעון את הסוללות שלך. כלל אצבע טוב כדי לקבוע כמה גדול ממהפך אתה עשוי להזדקק הוא לקחת את סך הוואטים שבהם תשתמש בכל זמן נתון ולהכפיל אותו ב-1.25.

בקר טעינה

לבסוף, תזדקק למה שנקרא בקר טעינה. המטרה העיקרית של בקר טעינה סולארית היא ליצור רחוב חד סטרי לאנרגיה. בקר הטעינה לוקח את האנרגיה שנוצרת מהפאנלים הסולאריים שלך ומעביר אותה לבנק הסוללות שלך. יתרונות נוספים של בקר הטעינה הם ניטור ועצירת בעיות פוטנציאליות כמו טעינת יתר או פריקה שעלולים בסופו של דבר להזיק לסוללה שלך.

הפקת אנרגיה

האם כדאי להתקין פאנלים סולאריים בקרוואן?

זו שאלה מצוינת ולמען האמת מאוד אישית לכל אדם. יש זמן וכסף מעורבים בעת החלטה להוסיף מערכת פאנלים סולאריים לקרוואן או לחניון שלכם.

פאנלים סולאריים נהדרים למי:

מחפשים להיות קצת יותר מחוץ לרשת בזמן קרוואנים. התקנת פאנלים סולאריים תאפשר לרכב הפנאי שלך להפעיל, במקום להיות מחובר לחיבורים/חשמל חשמליים של חניון.

מחפשים פתרון בר-קיימא יותר למקור אנרגיה

העדיפו אוסף שקט של אנרגיה סולארית לעומת זמזום של גנרטור המופעל על גז

עם קצת מחקר, קצת זמן והשקעה אתה באמת יכול לפתוח את האפשרויות לאן אתה יכול ללכת לקרוואנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן