טיפים לתחזוקת פאנלים סולאריים

התקנת פאנלים סולאריים בבית שלך יכולה להיות דרך מצוינת לחסוך כסף בחשבון האנרגיה שלך ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית של הבית שלך על ידי מעבר לאנרגיה מתחדשת. והחדשות הטובות הן שלמרות שפאנלים סולאריים אינם זולים, הם יכולים להחזיק מעמד בסביבות 25-30 שנה, כלומר יש להם מספיק זמן לקבל החזר על ההשקעה שלך.

אבל כדי להפיק את המרב מהפאנלים הסולאריים שלך ולהבטיח שהם יחזיקו מעמד כל עוד הם יכולים, חשוב שתחזק אותם כראוי. במדריך זה, תלמדו את כל מה שאתם צריכים לדעת על תחזוקת פאנלים סולאריים, כולל תדירות התחזוקה של הפאנלים הסולאריים שלכם, עלות אחזקת הפאנלים הסולאריים שלכם, טיפים לתחזוקת פאנלים סולאריים ועוד.

איך לשמור על הפאנלים הסולאריים שלך? טיפים לתחזוקת פאנלים סולאריים

למרבה המזל, פאנלים סולאריים דורשים תחזוקה מינימלית כדי להבטיח שהם ימשיכו לתפקד כראוי ולייצר אנרגיה סולארית לביתכם. אחד הטיפים החשובים ביותר לתחזוקת פאנלים סולאריים עבור הפנל שלכם הוא ניקוי. לכלוך ופסולת יכולים להצטבר על הפאנלים שלך, במיוחד במהלך סערות או תקופות ממושכות ללא גשם. ניקוי מדי פעם יכול להסיר את הפסולת הזו ולהבטיח שהפאנלים הסולאריים שלך מקבלים את הכמות האופטימלית של אור השמש.

סוג התחזוקה האחר שאולי תרצה לעשות עבור הפאנלים הסולאריים שלך הוא בדיקה שנתית. במהלך בדיקת פאנלים סולאריים, איש מקצוע – לעיתים קרובות מישהו ממתקין הפאנלים הסולאריים שלכם – יגיע אליכם הביתה ויסתכל על הפאנלים שלכם, רק כדי לוודא שהכל תקין.

כל פגישות תחזוקה אחרות ניתן פשוט לתזמן לפי הצורך אם וכאשר אתה מבחין בבעיה עם הפאנלים הסולאריים שלך או שהם לא מייצרים אנרגיה כמו שצריך.

באיזו תדירות צריכים פאנלים סולאריים תחזוקה?

כפי שציינו, תחזוקת פאנלים סולאריים היא מינימלית למדי. בדרך כלל יש שלושה לוחות זמנים שונים שכדאי לזכור:

  • בדיקה שנתית: פעם בשנה, הזמינו איש מקצוע שיבדוק את הפאנלים הסולאריים שלכם ויוודא שהם פועלים כהלכה.
  • ניקיון: באופן כללי, תכנן לנקות את הפאנלים הסולאריים שלך בערך פעמיים בשנה. ייתכן שתזדקק לניקוי אחד בשנה בלבד אם אתה גר באזור עם הרבה גשם ובו הפאנלים הסולאריים שלך לא אוספים הרבה לכלוך או פסולת. אבל אם אתה גר באזור שבו הפאנלים הסולאריים שלך לא ירדו הרבה גשם או אוספים הרבה לכלוך או פסולת, תכנן ניקיון נוסף.
  • תחזוקה נוספת: אם אתה מבחין בבעיה בפאנלים הסולאריים שלך מחוץ לבדיקה השנתית שלך, תוכל לקבוע פגישת תחזוקה לפי הצורך.

איך לדעת מתי הפאנלים הסולאריים שלי צריכים תחזוקה

ברוב המקרים, מערכת הפאנלים הסולאריים שלך לא תזדקק לתחזוקה רבה מלבד הבדיקות והניקיון הרגילות שלך. אבל יש כמה דגלים אדומים שצריך לשים לב אליהם שעשויים להעיד על הפאנלים שלך דורשים תחזוקה מוקדם מהמתוכנן.

האינדיקטור הטוב ביותר לכך שהפאנלים הסולאריים שלך זקוקים לתחזוקה הוא הפחתה בתפוקת האנרגיה שלך. אם פתאום שמתם לב שהפאנלים הסולאריים שלכם לא מפיקים אנרגיה כמו שהם עושים בדרך כלל ושחשבון החשמל שלכם עלה, זה סימן טוב שכדאי לכם לקבוע פגישת שירות.

עלות אחזקת פאנלים סולאריים

רוב בעלי הבתים שוכרים איש מקצוע שינקה ויבדוק את הפאנלים הסולאריים שלהם מדי שנה. בהתחשב בכך שפאנלים סולאריים רבים ממוקמים על הגג, העסקת איש מקצוע מנוסה פשוט בטוחה יותר. החדשות הטובות הן שגם עם שכירת איש מקצוע, עלויות התחזוקה שלכם יהיו מינימליות.

עלויות התחזוקה השנתיות הממוצעות של מערכת פאנלים סולאריים הן כ-450 דולר לשנה: 150 דולר לבדיקה שנתית ו-150 דולר כל אחד לשני ניקיון (בסך הכל 300 דולר). עלויות התחזוקה שלך עשויות להיות מעט גבוהות יותר אם יש נזק למערכת הפאנלים הסולאריים שלך או אם אתה מנקה את הפאנלים שלך לעתים קרובות יותר עקב איסוף מהיר יותר של לכלוך או פסולת.

בהתאם למתקין הפאנלים הסולאריים שלך, אתה עשוי לשלם אפילו פחות עבור תחזוקה. חלק מהספקים כוללים מספר מסוים של ביקורי תחזוקה ברכישת הפאנלים הסולאריים שלך. אחרים עשויים להציע תוכניות שירות המכסות תחזוקה וניקיון שוטפים.

אולי תרצו לקרוא את המדריך שלנו בנושא החזר השקעה פאנלים סולאריים כאן.

מה צריך לדעת על אחריות על פאנלים סולאריים

פאנלים סולאריים מגיעים עם אחריות[1] שבה היצרן מבטיח שהפאנלים שלך יחזיקו מעמד למספר מסוים של שנים. אחריות נמשכת לרוב בין 10 ל-20 שנים, אך חלקן נמשכות עד 25 שנים. ראשית, אחריות אלו מבטיחות שהפאנלים הסולאריים שלך לא יפלו מתחת לרמת ביצועים מסוימת. הם גם מכסים נזק בלתי צפוי לפאנלים הסולאריים שלך מסופות ומסיבות אחרות שאינן בשליטתך.

פנל סולארי

עם זאת, חשוב לציין שהאחריות לפאנל הסולארי שלך עשויה לקבוע שהפאנלים שלך מכוסים רק אם הם מתוחזקים כראוי. לדוגמה, אם אתה לא מנקה את הפאנלים הסולאריים שלך באופן קבוע ופסולת בנויה מקצרת את חיי השימוש שלהם, ייתכן שהאחריות שלך לא תכסה זאת.

בשורה התחתונה

פאנלים סולאריים מגיעים עם תג מחיר גבוה יותר מאשר רבים ממכשירי החשמל הביתיים שלך. אבל החדשות הטובות הן שהם גם דורשים פחות תחזוקה ויש להם תוחלת חיים ארוכה משמעותית. התחזוקה השוטפת היחידה הנדרשת עבור הפאנלים הסולאריים שלך היא ניקוי ובדיקה שנתית. אחרת, כל עוד הפאנלים שלך פועלים כהלכה, הם לא יזדקקו לתחזוקה נוספת במהלך השנה.

קשורים: השכרת גגות למערכת סולארית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן