מהי מערכת סולארית מסחרית

סולארית מסחרית היא חידה. נפילה בין המגזרים המוכרים יותר של תעשיית השמש למגורים ותעשייתיים, סולארי מסחרי – או סולארי C&I כפי שהוא מכונה לעתים קרובות, בהתייחס לקנה מידה מסחרי ותעשייתי – מקיפה מגוון רחב של סוגי לקוחות, עיצובים סולאריים וגדלי פרויקטים. זה גם שונה מהשמש למגורים בכמה דרכים מרכזיות.

מה זה סולאר מסחרי?

סולארית מסחרית עשויה להיראות פשוטה – סולארית לעסקים לעומת מערכת סולארית ביתית. עם זאת, סולארית מסחרית מקיפה מגוון סוגים שונים של לקוחות ופרויקטים. בנוסף לעסקים בגדלים שונים, מתאגידים גדולים ועד לעסקים מקומיים קטנים, לקוחות סולאריים "מסחריים" יכולים לכלול גם ממשלות, בתי ספר ואוניברסיטאות, ואפילו עמותות.

פנלים סולאריים

פרויקטים סולאריים מסחריים עשויים ללבוש צורה של מערכי גגות על מבנים או קרקעות, ויכולים לנוע בגודל נרחב מקילווואט ועד מגה וואט. לדברי ג'ו נארודיצקי, מנהל, Solar & Operations ב-Community Purchasing Alliance (CPA), ארגון שמחבר עמותות עם הצעות סולריות, הפרויקטים הסולאריים של C&I שארגונו מנחה יכולים לנוע בגודל של 50 קילוואט (kW) עבור כנסיות קטנות ובתי כנסת עד 300-400 קילוואט לבתי ספר גדולים. וזה רק קצה הקרחון.

אילוצים על השוק הסולארי המסחרי

כשאתה מתחיל לקרוא על המגזר הסולארי המסחרי, אחד הפזמונים הנפוצים שתראה הוא שהשוק הזה לא צמח כמעט בקצב מהיר כמו סולארי בקנה מידה למגורים או שירותים.

עלות חשמל מסחרי לעומת מגורים

ישנם מספר גורמים שתרמו לפיגור של C&I מאחורי השמש למגורים. ראשית, מחירי החשמל המסחריים נמוכים מבחינה היסטורית, מה שיכול להפוך את הכלכלה של השמש למעט מסובך יותר. לפי נתוני מינהל המידע האמריקאי לאנרגיה, בפברואר 2021 עלות החשמל הממוצעת עבור לקוחות מגורים בארה"ב הייתה 13.3 סנט לקילו-ואט שעה (קוט"ש), בעוד שהעלות ללקוחות מסחריים הייתה 11.9 סנט לקוט"ש.

שכנוע בעלי בניינים לרכוש

חסם נוסף נוגע לעובדה שבמבנים מסחריים רבים השוכר אינו הבעלים של הבניין. ה"תמריץ המפוצל" הזה אומר שבעלי הבניינים שמחליטים להתקין אנרגיה סולארית הם לרוב לא אלו שמשלמים את חשבונות החשמל, מה שהופך את חיסכון באנרגיה סולארית לפחות תמריץ עבורם.

פנל סולארי

מימון מסחרי מורכב

המימון מורכב יותר גם במרחב הסולארי של C&I, ולפי כמה קבלנים שדיברנו איתם, פחות נגיש. עם זאת, זה מתחיל להשתנות, כאשר מנגנוני המימון של המרחב הזה מובנים טוב יותר על ידי גורמים פיננסיים וישנם פרויקטים מוצלחים יותר למממנים להסתכל עליהם כדי להעריך סיכונים.

כדאיות פיננסית היא המכשול הגדול הראשון במכירות סולאריות, כפי שכל מתקין סולארי יודע. לכן, מערכות סולאריות מסחריות יכולות להיות מכירה מסובכת יותר. אחד הדברים העיקריים שמקלים על המימון הוא הכנסת הסכמי רכישת חשמל (או PPAs). PPAs אפשרו למשקיעים לקחת על עצמם את הלחץ של עלויות סולאריות מסחריות גדולות מראש, כאשר הצרכנים משלמים למערכת קצת בכל פעם.

פתרונות למחסומי שמש מסחריים

מאמר לבן של איגוד תעשיות האנרגיה הסולארית (SEIA) ו-SolarKal מדגיש את העובדה שניתן לבנות פרויקטים סולאריים מסחריים במגוון דרכים המחלקות את העלויות והיתרונות בין בעלי בניינים ודיירים כדי לעמוד בקריטריונים שונים. הם גם מדגישים את מגוון מבני המימון הזמינים כדי להתאים לצרכים של הצדדים המעורבים, ואת העובדה שסולארי הוא תחרותי בעלויות עם אנרגיית שירות.

כפי שצוין לעיל, PPAs [1] מסחריים הם אופציה מצוינת לעסקים קטנים ולעמותות שרוצים את היתרונות של אנרגיה סולארית אך אינם מסוגלים לכסות את העלויות המוקדמות – למרות העובדה שהעלות המוקדמת היא לרוב כמעט זניחה בהתחשב בקיזוז של חשבונות אנרגיה מופחתים.

panels

הטבות סולאריות מסחריות

סולארית מסחרית יכולה להציע יתרונות רבים – לבעלי בניינים, לדיירים מסחריים, למממנים, למתקינים ולסביבה. לבעלי בניינים, ההטבות כוללות הגדלת ההכנסה התפעולית ותזרים המזומנים ותנאי חכירה ארוכים יותר, כפי שמציינים בנייר הלבן של SEIA/SolarKal. עבור הדיירים, עלויות תפעול מופחתות באמצעות חיסכון בחשבון החשמל הם יתרון ברור, ואמיתי מאוד.

כמובן, ישנם גם יתרונות לקבלנים סולאריים אשר מנווטים בהצלחה במגזר זה. פרויקטים סולאריים מסחריים הם לעתים קרובות מכירה קשה, אבל יש להם השפעה רבה על המספרים הכוללים של חברות סולריות. יתרונות הגודל המופיעים בפרויקטים הגדולים הללו יכולים להפוך אותם למשתלמים יותר, וזה נוסף על תגי המחיר הכוללים של הפרויקט הגדולים משמעותית בהשוואה לפרויקטים למגורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן